کد خبر: ۶۹۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

کشته شدن ۲۳ نیروی امنیتی افغان در حمله طالبان

مقام های محلی ولایت قندوز در شمال شرق افغانستان اعلام کردند، در حمله نیروهای طالبان به منطقه خان آباد این ولایت ۱۸ سرباز محلی تحت حمایت نیروهای امنیت ملی افغانستان کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌ و سه نفر را نیز طالبان با خود بردند. .
کشته شدن ۲۳ نیروی امنیتی افغان در حمله طالبان
آفتاب‌‌نیوز :

، محمد عمر، مقام مسئول آفتاش قندوز که فرزند و برادرزاده‌اش در این حمله کشته شده‌اند، به بی‌بی‌سی گفت، درگیری میان نیروهای طالبان و این سربازان ساعت ۸ شب گذشته به وقت محلی شروع و تا ساعت ۱۱:۳۰ شب ادامه داشت.

او گفت که در این مدت نیروهای کمکی به آنها نرسید و در نتیجه ۱۸ نفر از آنها کشته، دو نفر فرار کرده و سه نفر را نیز طالبان با خود برده‌اند.

نقیب الله فایق، والی فاریاب نیز با نشر ویدیویی گفت که منطقه خواجه سبز پوش این ولایت روز گذشته شاهد یک درگیری خونین میان افراد طالبان و نیروهای امنیتی بوده است. به گفته او نیروهای طالبان در یک کمین، شماری از نیروهای ارتش را غافلگیر کرده که در نتیجه فرمانده گردان ششم از تیپ اول ارتش در شمال و چهار سرباز دیگر کشته شدند.

فایق گفته است شماری از سربازان نیز توسط افراد طالبان اسیر شده‌اند. او به تعداد آنها اشاره نکرده ولی برخی منابع محلی گفته‌اند که ۱۲ سرباز ارتش توسط طالبان اسیر شده‌اند.

والی فاریاب مدعی است که طالبان نیز ۱۵ کشته و زخمی دادند که جسد پنج نفر از آنها در میدان نبرد باقی مانده بودند.

به گفته والی فاریاب، طالبان از مناطقی که تصرف کرده بودند، عقب رانده شده و اکنون نیروهای امنیتی آمادگی کامل دارند و هواپیماهای ارتش در حال بمباران مواضع گروه طالبان در محل هستند.

همچنین منابع محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرده اند که در حمله هوایی به افراد طالبان در منطقه شیرزاد این ولایت ۱۸ عضو گروه طالبان کشته و ۱۰ تن از آنها زخمی شده‌اند.

بنا به اعلام دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار در این عملیات که شب گذشته انجام شد در میان ۱۸ نفری که کشته شدند، ۱۴ نفر اعضای قطعه سرخ گروه طالبان بوده‌اند.

طالبان درباره تلفات افرادش چیزی اعلام نکرده ولی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه در توییترش نوشته که به دلیل فرود یک خمپاره نیروهای دولتی بر یک خانه در این منطقه یک زن کشته و چهار کودک زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان نیز مدعی شده که روز گذشته افراد طالبان در مناطق "ارغنداب"، "پنجوایی" و "دند" ولایت قندهار طرح حمله به نیروهای امنیتی را داشتند که در یک حمله پیش‌گیرانه نیروهای زمینی و هوایی ارتش، ۶۲ عضو گروه طالبان کشته و ۲۳ نفر از آنها زخمی شده‌اند. منابع مستقل این خبر را تاکنون تایید نکرده‌اند. طالبان نیز در باره تلفات قندهار اظهار نظر نکرده‌اند.

گفتگوهای صلح میان طالبان و هیات افغانستان از ماه‌ها قبل در شهر دوحه آغاز شده، اما میزان خشونت‌ها در این کشور به خصوص ترورهای هدفمند و انفجارهای "مین مغناطیسی" به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. دولت افغانستان، طالبان را در این مورد متهم می‌کند ولی طالبان بارها گفته‌اند که این حملات کار آنان نیست

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین