کد خبر: ۶۹۴۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

دستور پخت شوید پلو با تن ماهی

امروز می خواهیم طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی را آموزش دهیم که یک جایگزین مناسب و عالی برای شیوید پلو با ماهی می باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

ماهی از آن غذاهایی است که به خاطر خواص و طعم خوبش، در بین مردم طرفداران زیادی دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقت کافی برای تهیه یک سبزی پلو با ماهی خوشمزه نداشته اید و مجبور به تغییر انتخاب تان شده اید. امروز می خواهیم طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی را آموزش دهیم که یک جایگزین مناسب و عالی برای شیوید پلو با ماهی می باشد.

دستور پخت شوید پلو با تن ماهی

مواد لازم برای 2 نفر

برنج ۱٫۵ پیمانه

تن ماهی بزرگ ۱ عدد

روغن مایع به اندازه کافی

شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

ابتدا داخل یک قابلمه مناسب چند لیوان آب می ریزیم و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید؛ بستگی به نوع برنج و مهارت شما در درست کردن برنج دارد که آن را از قبل خیس کنید یا همان لحظه خیس کنید و بشورید و داخل آب در حال جوش بریزید.

زمانی که آب به جوش آمد، برنج پاک شده را در کاسه ای بزرگ می شوییم و ۲ بار آب آن را بیرون می ریزیم و می شوییم و آبکش می کنیم و داخل آب در حال جوش می ریزیم و یک هم می زنیم و می گذاریم تا کمی نرم شود.

سپس مجددا هم می زینیم و مقدری از برنج را بیرون از آب می آوریم و زیر دندان امتحان می کنیم؛ اگر اطراف آن پخته بود و مغزش سفت بود زمان آبکشی برنج است در غیر این صورت می گذاریم تا بپزد.

برنج را در آبکش می ریزیم و آب سرد روی آن می گیریم و آبکش را بلند می کنیم و برنج های داخل آن را چند مرتبه تکان می دهیم تا برنج های زیر له نشوند.

در قابلمه روغن می ریزیم و اگر تمایل به ته دیگ دارید نان یا سیب زمینی (پوست کنده و ورقه ورقه شده) را کف قابلمه می چینیم و برنج را روی آن می ریزیم و درب آن را می گذاریم و حرارت را ابتدا زیاد می کنیم تا برنج بخار کند و سپس حرارت را کم می کنیم تا خوب به مرور زمان بپزد.

برنج ۱ ساعت بعد آماده شده است.

تن ماهی را در قابلمه ای قرار می دهیم و روی آن آب می ریزیم و به مدت ۲۰ دقیقه می گذاریم تا بجوشد (روی بسته تن ماهی ها زمان جوشیدن نوشته شده است).

سپس شعله را خاموش می کنیم و می گذاریم تا ظرف تن خنک شود و بعد درب آن را باز می کنیم و در تابه ای تن ماهی را می ریزیم و روی آن شوید می ریزیم و با حرارت ملایم می گذاریم تا با هم مخلوط شوند و تفت می دهیم.

پلو آماده شده را با تن ماهی و شوید مخلوط شده اضافه می کنیم تا همگی پلو با تن ماهی آغشته شود.

شوید پلو با تن ماهی را در دیس می کشیم و میل کنید.


منبع:مجله آشپزی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین