کد خبر: ۶۹۴۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

درخواست ۴۱ مقام پیشین آمریکایی از بایدن برای بازگشت به برجام

جمعی از مقامات امنیتی، نظامی و دیپلمات‌های پیشین آمریکایی از رئیس جمهور جدید کشور خود خواستند تا به توافق هسته ای با ایران بازگردد.
درخواست ۴۱ مقام پیشین آمریکایی از بایدن برای بازگشت به برجام
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته نشریه نیوز ویک، ۴۱ نفر از مقامات نظامی، امنیتی و دیپلمات های پیشین آمریکا در نامه ای سرگشاده به جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا از او خواستند تا مجددا به توافق هسته ای با ایران بپیوندد، چراکه عدم بازگشت به توافق می تواند به معنی یک جنگ جدید پر هزینه باشد.

جو بایدن بارها از تمایل خود برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سخن گفته است، توافقی که در سال ۲۰۱۵ و در دوران ریاست جمهوری اوباما حاصل شد اما دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یک جانبه از آن خارج شد.

اما دولت بایدن به تازگی می گوید که ابتدا ایران باید به اجرای کامل تعهداتش به توافق هسته ای بازگردد سپس واشنگتن هم مجددا به توافق خواهد پیوست.

این گروه از مقامات پیشین آمریکا که نامه سرگشاده به بایدن را امضا کرده اند، بر این باورند که برجام تنها راه حل جلوگیری از هسته ای شدن ایران است و اگر چنین نشود می تواند خطر یک مناقشه پر هزینه را به همراه داشته باشد.

آنها در نامه خود آورده اند: ما به طور قوی از بازگرداندن محدودیت های هسته ای برای ایران از طریق بازگشت فوری تهران و واشنگتن به توافق به عنوان نقطه شروع مذاکرات بیشتر برای رسیدگی به سایر نگرانی ها درخصوص ایران حمایت می کنیم.

به گزارش ایسنا، مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید می کنند که اگر آمریکا حسن نیت خود را نشان دهد و به برجام بازگردد، تهران نیز خیلی فوری به تعهدات هسته ای اش و اجرای کامل برجام باز خواهد گشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین