کد خبر: ۶۹۴۱۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
به دلیل تاخیر در انتقال پول، امکان دارد نوبت ایران برای تحویل واکسن با تاخیر روبه رو شود

جهانگیری:‌ برای خرید واکسن کرونا محدودیت نداریم، تعلل هم نکردیم!

معاون اول رییس جمهوری گفت: معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: دولت در هیچ مقطعی به دلیل گران بودن واکسن خارجی در خرید آن تعلل نکرده است؛ ما برای تامین واکسن باوجود تمام فشارهای اقتصادی، محدودیت نداریم.
جهانگیری:‌ برای خرید واکسن کرونا محدودیت نداریم، تعلل هم نکردیم!
آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری روز شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب، اظهارداشت: در روزهای آینده با رسیدن محموله واکسن‌های خریداری شده کار واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد: هیچ فردی در نقاط مختلف کشور نباید در رابطه با تزریق واکسن کرونا احساس تبعیض کند.

جهانگیری افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون مکلف شده است که سازوکارهای لازم و دستورالعملی شفاف برای تزریق واکسن کرونا در کشور تهیه و تنظیم کند.

کار ساخت واکسن داخلی به نقاط بسیار خوبی رسیده است

معاون اول رییس جمهوری افزود: در مقطعی آمریکایی‌ها برای خرید واکسن و رساندن پول ایران به شرکت های تولیدکننده واکسن مزاحمت ایجاد کردند و به محض اینکه راه های جایگزین پیدا شد توانستیم خریدهای موردنظر را انجام دهیم.

وی توضیح داد: به دلیل مزاحمت‌های آمریکا و تاخیر در انتقال پول امکان دارد نوبت ما برای تحویل واکسن با تاخیر روبه رو شود اما امیدواریم هرچه زودتر واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت وارد ایران شود.

معاون اول رییس جمهوری در رابطه با واکسن‌های ایرانی کرونا نیز گفت: با تکیه بر توان دانشمندان ایرانی در چند گروه کار ساخت واکسن داخلی به نقاط بسیار خوبی رسیده است و در آینده‌ای نه چندان دور حتما واکسن ایرانی کرونا نیز عرضه می شود.

جهانگیری ویروس کرونا را یک معضل جهانی توصیف کرد و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه مقابله با بحران کرونا کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است.

وی با اشاره به پشت سرگذاشتن چند دوران اوج بیماری کرونا در کشور، یادآور شد: مدیران، علما و صاحب نظران در زمینه اقناع مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی خوش درخشیدند و نشان دادند که برای دین مبین اسلام حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

معاون اول رییس جمهوری توضیح داد: کسی تا آن زمان تصور نمی کرد حرم امام رضا و نماز جمعه را تعطیل شوند اما دیدیم که علاوه برتعطیلی رهبر معظم انقلاب نیز مراسم عزا را به صورت یک نفره برگزار کردند و نشان دادند که سلامت مردم همواره در اولویت است.

جهانگیری با اشاره به کمبود امکانات در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، گفت: امروز وضعیت جمهوری اسلامی ایرن از نظر تجهیزات و امکانات مقابله با بیماری کرونا عالی است و دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.

زلزله کرمانشاه نمونه یک مدیریت موفق بود

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به زلزله ۲۱ آبان ۹۶ در استان کرمانشاه اشاره کرد و عملیات بازسازی پس از آن را یکی از نمونه های موفق مدیریت جمهوری اسلامی ایران دانست.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به خسارت های بزرگ این زلزله برای کشور گفت: ما زلزله های بزرگی همچون زلزله بم را پشت سر گذاشته بودیم اما وسعت زلزله کرمانشاه و حجم تخریبی که اتفاق افتاد بسیار تکان دهنده بود.

جهانگیری با اشاره به تخریب بسیاری از ساختمان های نوساز دولتی و خصوصی در این زلزله اظهارداشت: افرادی که در آن زمان از بودجه دولتی و پول مردم استفاده کرده و ساختمان های مقاومی نساخته بودند، خیانت کردند.

وی بازسازی واحدهای روستایی را یکی از دستاوردهای دولت پس از زلزله دانست و گفت: ساختمان هایی که پس از زلزله کرمانشاه ساخته و یا بازسازی شدند در چندین زلزله پس از آن نیز به خوبی مقاومت کردند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: کج اندیشان، جمهوری اسلامی ایران را به کم کاری در بازسازی مناطق زلزله زده متهم می کنند در حالی که امروز بیش از ۱۰۰ هزار واحد در مناطق زلزله زده تعمیر و بازسازی شده‌اند.

جهانگیری همچنین به سیل سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: به واسطه این سیل نیز ۱۰۰ هزار واحد

سکونی در سراسر کشور تخریب شدند که در یک بازه کوتاه نیز تمام آنها مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به در خواست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تامین تجهیزات بیمارستانی در این استان اشاره و تاکید کرد که به زودی برای تامین تجهیزات مورد نظر اقدام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
7
واکسن نخواهند خرید و مردم ایران واکسینه نخواهند شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
1
4
تقصیر ترامپ ظالم است که واکسن دیررسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
3
شما که واکسن روسی و کوبایی و چینی خریده اید، اولا تعلل نکرده ایم یعنی چه؟ وقتی قرار بود واکسن بنجل روسی بخرید چند ماه زودتر میخریدید. «مگر اینکه بگویید با وجدان خود کلنجار میرفتیم که چنین کاری را انجام دهیم یا مردم ما را نمیبخشند» ثانیا کارشکنی آمریکا در انتقال پول به روسیه و کوبا؟ لااقل چیزی بگویید که خودتان هم به حرفهای خودتان نخندید. وقتی شما واکسن فایزر را پس می‌دهید تقصیر آمریکا است؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
گروگانیم گروگان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین