کد خبر: ۶۹۴۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
سازمان هواشناسی هشدار داد

بارش برف و باران در ۲۲ استان/ از سفرهای غیرضروری خودداری کنید

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در ۲۲ استان کشور و افزایش ارتفاع امواج به بیش از ۱.۵ متر در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و نسبت به خودداری از سفرهای غیرضروری، امتناع از انجام هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ و ممنوعیت تفریحات آبی و شنا توصیه کرد.
بارش برف و باران در ۲۲ استان/ از سفرهای غیرضروری خودداری کنید
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف امروز (۱۸ بهمن ماه)‌ برای استان‌های لرستان، ایلام، نیمه شرقی کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال همدان، جنوب زنجان، البرز و شمال تهران و فردا (۱۹ بهمن ماه) برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و غرب فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف، افزایش حجم رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد و در مناطق مستعد جنوبی احتمال وقوع تگرگ دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، آمادگی شهرداری‌ها و سازمان‌های امدادی برای کنترل و بازگشایی آبروها، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را امروز (۱۸ بهمن ماه)‌ برای جنوب کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، غرب کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان و فردا (۱۹ بهمن ماه) برای استان‌های اصفهان، شرق خوزستان، فارس، یزد، شرق تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌کند.

در پی حاکمیت این شرایط جوی افزایش حجم رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق کوهپایه‌ای، به وجود آمدن اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، تاخیر و احتمال لغو پروازها و احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد قابل پیش‌بینی است.

احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، آمادگی شهرداری‌ها و سازمان‌های امدادی برای کنترل و بازگشایی آبروها، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و امتناع از انجام هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ از توصیه‌های سازمان هواشناسی در این شرایط جوی است.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری از افزایش تلاطم و ارتفاع امواج به بیش از ۱.۵ متر طی دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در شمال و شمال غرب خلیج فارس، سه شنبه (۲۱ بهمن ماه) در خلیج فارس و شرق تنگه هرمز و چهارشنبه (۲۲ بهمن ماه) در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خبر داده است و این وضعیت بر استان‌های خوزستان و بوشهر تاثیر می‌گذارد.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین