کد خبر: ۶۹۴۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

اگر غفلت کنیم قزوین قرمز می‌شود

استاندار قزوین گفت: در شهرستان‌های تاکستان، قزوین و بوئین زهرا شاهد افزایش شیوع کرونا هستیم به طوری که رنگ آن‌ها از آبی به زرد تغییر پیدا کرده است؛ رنگ آبی به معنای رفتن کرونا نیست و این رنگ‌ها فریبنده هستند، با کمی غفلت شاهد برگشت به وضعیت نارنجی و قرمز خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۸ بهمن ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین شرایط ویژه‌ای دارد اما تاکنون به خوبی مدیریت شده که قابل تقدیر است، مردم نیز همکاری خوبی با ستاد کرونا داشتند.

وی افزود: واقعیت این است که یک لحظه غفلت تلاش چند ماهه را از بین می‌برد به طوری که برگزاری یک دورهمی کوچک نیز باعث انتشار ویروس می‌شود، اغلب افراد در مکان‌های جمعی که از تهویه مناسب برخوردار نیست به کرونا مبتلا شدند که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: امروز الگوی ما مقام معظم رهبری است، ایشان اجازه برگزاری مراسم فاطمیه را ندادند و بدون همراه در جلسات حضور پیدا کردند این یک پیام مهم است چرا که ایام فاطمیه برای ما همواره با ارزش است اما حفظ سلامتی و جان مردم نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان راس نظام، هشدار می‌دهد و با رفتار خود مسیر را مشخص می‌کند ما باید از ایشان تبعیت و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، تا وقتی که این ویروس هست نباید غفلت کنیم.

جمالی‌پور یادآور شد: در شهرستان‌های تاکستان، قزوین و بوئین زهرا شاهد افزایش شیوع کرونا هستیم به طوری که رنگ آن‌ها از آبی به زرد تغییر پیدا کرده است؛ رنگ آبی به معنای رفتن کرونا نیست و این رنگ‌ها گول فریبنده هستند، با کمی غفلت شاهد برگشت به وضعیت نارنجی و قرمز خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین که شرایط ویژه‌تری دارد باید پروتکل‌ها به نحو احسن رعایت شود و هر جایی که مراسم مغایر با پروتکل‌ها است باید تذکر داده شود، دادستان باید با مراسم‌هایی که پروتکل‌ها در آن رعایت نمی‌شود برخورد کند تا بتوانیم کنترل کنیم.

استاندار قزوین گفت: نیمه دوم بهمن تا ۲۰ اسفند ماه زمان بسیار مهمی است که اگر غفلت شود پیک سخت کرونا شروع می‌شود که کنترل آن سخت است و تلفات زیادی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران باید برنامه‌ریزی‌های جدی داشته باشند و آزادی بیش از حد داده نشود و محدودیت‌ها به صورت جدی اعمال شود، جایی که رنگ عوض شود باید کنترل را افزایش دهیم که به وضعیت قرمز نرسیم اگر یک شهرستان قرمز شود شهرستان‌های دیگر به خطر می‌افتند.

جمالی‌پور یادآور شد: تجربه نشان داده که نمی‌توانیم مراودات بین شهرها را ببندیم چرا که مناسبات اقتصادی به‌ هم می‌ریزد، آخر سال سخت است که محدودیت تردد بین شهرها داشته باشیم بنابراین باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا به این شرایط نرسیم.

وی عنوان کرد: محدودیت‌هایی که ضروری است باید با تصمیم ستاد کرونا تصویب و ابلاغ شود، امروز هم دیر است چرا که میزان شیوع کرونا در تاکستان، بوئین زهرا و قزوین افزایش پیدا کرده و هر سه شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند.

استاندار قزوین اظهار کرد: اداره کار و سازمان صنعت و معدن نیز باید به واحدهای صنعتی حتما هشدار بدهند، وقتی وضعیت آبی می‌شود کارگران شرکت‌ها از ماسک هم استفاده نمی‌کنند که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در صنایع می‌شود.

وی افزود: واکسن وارد شده است و تزریق آن از این هفته آغاز می‌شود، باید واکسیناسیون را نیز جدی بگیریم و با توجه به تغییر رنگ‌ برنامه‌های جدیدتری را در دستور کار داشته باشند تا مردم عادی انگاری نکنند. ‌

جمالی پور یادآور شد: برگزاری عروسی تعطیل است اگر در سطح استان عروسی برگزار شود باید از صاحب مجلس شکایت شود، همچنین مناسبت‌های اجتماعی که احتمال آلودگی دارد نباید برگزار شود، ممکن است سالن در نظر گرفته خوب باشد و فاصله حفظ شود اما هنگام خروج و ورود همه با هم حرکت می‌کنند و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود که این امر باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: هر مراسمی که خطرساز است باید لغو شود، تاکنون همه اقدامات و ظرفیت‌های استان در اختیار برگزاری مراسم است اما برای صیانت از جان مردم یکسری از برنامه‌ها باید محدود شود تا شاهد افزایش کرونا نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین