کد خبر: ۶۹۴۳۴۳
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور ساخته شود، حتما باید تحریم‌ها لغو شود

جهانگیری: به من می‌گفتند از دولت کناره‌گیری کن /حرفهای ناگفته زیادی دارم

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در مقطعی خیلی از دوستان به من می‌گفتند که الان زمان کناره‌گیری از دولت است، گفت: خالی کردن صحنه هنر نیست.
جهانگیری: به من می‌گفتند از دولت کناره‌گیری کن /حرفهای ناگفته زیادی دارم
آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری شامگاه شنبه در نشست با نخبگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در مقطعی خیلی از دوستان به من می‌گفتند که الان زمان کناره‌گیری از دولت است، گفت: خالی کردن صحنه هنر نیست. اگر محبوبیتم به صفر هم برسد حتما پای کشور می‌ایستم. انسان باید در سختی ها خود را نشان دهد و اگر بتواند گره‌ کوچکی از زندگی مردم باز کند، باید پای نظام و کشور بایستد و خدمت کند.

معاون اول رییس جمهور با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی افراد بسیاری شهید، شکنجه و زندان شدند، اظهار امیدواری کرد؛ همه دوستداران انقلاب بتوانند در این مسیر مقدس و تحقق آن آرمانها بیش از پیش تلاش کنند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امروز نیز یکی از خواسته های اصلی و آرمان های مردم ایران، استقلال است، افزود: استقلال یکی از مطالبات بزرگ مردم ایران بوده است و از زمان مشروطیت تاکنون مردم به دنبال استقلال بودند و انقلاب اسلامی توانست این خواسته آنها را عملیاتی کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه یکی دیگر از مطالبات مردم آزادی بود و امروز نیز آزادی از مهمترین آرمان های آنها است، گفت: آزادی با هیچ چیز قابل معاوضه نیست و در سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری نیز آزادی به عنوان یکی از مهمترین آرمان ها مطرح بوده و بسیاری از شهدای قبل از انقلاب نیز فریادشان برای آزادی بلند بود.

معاون اول رییس جمهور افزود: «جمهوری اسلامی» نیز از دیگر آرمان های مردم ایران بوده است که آن را مطالبه کرده اند. مردم می خواستند در اداره کشور نقش داشته باشند و حرف آخر را در حکومت بزنند. البته ممکن است امروز اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد اما همواره مردم ایران به دنبال جمهوری اسلامی بوده اند و این شعار جزو آرمان های مردم قرار داشته است.

جهانگیری با اشاره به سخنرانی امام خمینی(ره) در روز ۱۲ بهمن و هنگام ورود به کشور، گفت: پس از آن استقبال باشکوه، ایشان تأکید کردند که من به پشتوانه ملت دولت تعیین می کنم یعنی چون مردم مرا قبول دارند و به من اعتماد کرده اند در کشور دولت تعیین می کنم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در خصوص انتخابات تصریح کرد: امام فرمودند «میزان رأی ملت است» و این امر اهمیت و تاکید امام نسبت به نقش مردم در اداره امور کشور را نشان می دهد.

جهانگیری با بیان اینکه اسلامیت نیز یکی از موضوعات پراهمیت و از مطالبات مردم در انقلاب اسلامی بود، گفت: ‌در مقطعی که فکر می کردند دین افیون توده هاست، مردم ایران به دنبال آن بودند که احکام الهی در حکومت نقش داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه باید باور داشته باشیم که ایران اصل است و هر چیز دیگر ذیل آن تعریف می شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی، منافع ملی و مصلحت ملی اصل هستند و سایر موضوعات نظیر جریانات اصولگرا، اصلاح طلب و سایر جریان ها ذیل این اصول قرار می گیرند و اگر اصول را فراموش کنیم، ممکن است منافع خود را در رویدادهای مختلف در نظر بگیریم و تصور کنیم که موقعیت خود را از دست داده ایم و احساس شکست کنیم. اگر احساس کنیم ایران در خطر است باید از هر حزب و جریانی که هستیم، اجازه ندهیم ایران دچار آسیب شود.

جهانگیری در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲، گفت: در شرایطی که ایران در تهدید بود، پس از آنکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از انتخابات کنار رفت، ممکن بود ما به عنوان جریان اصلاح‌طلب کاندیدای دیگری داشتیم؛ این باور بود که برای عبور دادن کشور از بحران باید از بخشی از خواسته‌های خود صرف نظر کرده و به سمتی برویم که شاید بتوانیم اجماع بهتری برای رفع قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز که از آن دوره عبور کرده ایم ممکن است درک درستی از شرایط آن زمان نداشته باشیم، تصریح کرد: قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد وضع شده بود و اگر این قطعنامه ها که ایران را مخل امنیت جهانی معرفی کرده بود در اختیار آدم دیوانه ای مثل ترامپ قرار می‌گرفت، آیا تصور می کنید که فقط به شهید کردن سردار سلیمانی اکتفا میکرد؟ پس ما باید اجماع می‌کردیم تا بتوانیم ایران را از ذیل این قطعنامه ها خارج کنیم.

جهانگیری با اشاره به سرنوشت برخی از کشورها که ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار گرفته اند، تصریح کرد: نمونه این کشورها عراق و لیبی هستند که اجماعی جهانی علیه آنها شکل گرفت و به عنوان کشورهایی که مخل نظم و امنیت جهانی هستند معرفی شدند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: پس از خروج ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل، کشور در همه زمینه ها موفقیت هایی داشت که نباید آن را دست کم بگیریم. این دستاوردها متعلق به جریان اصلاح‌طلب، اصولگرا یا جریان دیگری نبود بلکه دستاورد نظام جمهوری اسلامی است.

وی با یادآوری موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای با شش کشور قدرتمند و بزرگ دنیا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران موفق شد پای میز مذاکرات به نحوی به توافق برسد که رییس جمهور بعدی آمریکا بگوید بزرگترین کلاه در این مذاکرات بر سر آمریکا گذاشته شده است. اگرچه عده ای در داخل کشور فکر می‌ کردند در این مذاکرات کلاه بر سر ما رفته است ولی رییس جمهور بعدی آمریکا معتقد بود طرف مقابل آنقدر قوی بوده که توانسته در مذاکرات، شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: با شکل گیری برجام اقتصاد کشور به حرکت درآمد به نحوی که در سال ۱۳۹۵ رشد اقتصادی کشور به مثبت ۱۲.۵ درصد رسید، تورم تک رقمی شد و منابع ارزی کشور در اختیارمان قرار گرفت، با دنیا تعاملی سازنده پیدا کردیم و شرکت های خارجی یکی پس از دیگری برای همکاری و سرمایه گذاری با ایران از هم سبقت می گرفتند.

وی تصریح کرد: بخاطر همین دستاوردها بود که مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ که از جدی ترین رقابت های انتخاباتی بود، مهر تایید ۲۴ میلیونی بر عملکرد دولت تدبیر و امید زدند.

جهانگیری با بیان اینکه البته تردیدی نیست که ممکن است دولت اشتباهاتی هم داشته است، گفت: حرفهای ناگفته زیادی دارم که اگر زمانی لازم شود بازگو خواهم کرد. دولت از همان سال ۱۳۹۶ با مشکلات جدی مواجه شد و خیلی از این مشکلات دروغ، ساختگی و ظالمانه بود که باید در زمان لازم در خصوص آن صحبت شود.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: الان نمی خواهم درباره ظلم‌هایی که صورت گرفت تا دولت نتواند کار خود را انجام دهد، صحبت کنم. هنوز چند ماه از انتخابات سال ۱۳۹۶ نگذشته بود که عده ای راه افتادند و گفتند که این دولت باید برکنار شود و رییس جمهور باید استعفا دهد.

جهانگیری گفت: بدلیل برخی ملاحظات، ابعاد جنگ اقتصادی آمریکا را برای جامعه بازگو نکرده ایم چون طرف مقابل آمریکا بوده و باید با سیلی صورت خود را سرخ نگه می داشتیم و اعلام می کردیم با وجود محدودیت ها قادریم نفت بفروشیم و درآمد ارزی کسب کنیم و نیازهای مردم را برطرف کنیم و تلاشمان این بود که اجازه ندهیم زندگی مردم از هم بپاشد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: چون بدلیل برخی ملاحظات، واقعیت ها به جامعه توضیح داده نشده است، عده ای در داخل از تمام ابزارها استفاده کردند که مردم را مأیوس و ناامید کنند. شبکه های خارجی و دشمنان به نوعی و در داخل نیز عده ای که زدن دولت برایشان از همه چیز مهم‌تر بود به نوعی دیگر.

جهانگیری ادامه داد: اگر می خواهیم اقتصاد کشور با تکیه بر ظرفیت های داخلی ساخته شود حتما باید تحریم ها لغو شود، نمی توان در تحریم باقی ماند، ما نیاز به داد و ستد خارجی داریم و حتی باید فناوری های روز را از دنیا بگیریم، فناوری که باعث می شود به طور مثال چاه های نفت را بتوانیم احیا کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
1
5
چه اعتماد به نفسی!!! محبوبیتت زیر صفره . یه تک پا تنها بیا تو خیابون، میبینی

ناگفته های مسئولین و سینه مخزن اسزاز نظام اسم رمز ، سهم ما در نبودمون فراموش نشه، است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
محبوبیت زیر صفر فقط مشمول ایشون نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
6
دوباره نزدیک انتخابات شدیم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
1
6
حرفهای نگفته اگر از برادرت هم داری بگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
6
جالبه که همه ی به اصطلاح مسولان حرفهای ناگفته دارند. خوب مردم را سر کار گذاشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
1
8
تو نمیخواد پای کشور بایستی . هشت سال گند زدین به مملکت و سفره مردم کافیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
8
لطفا ملت را رها کنیدتابه حال زار خودمان باشیم شما ارده دارید کناره گیری کنید این کار هم نمی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
7
تا امروز میگفت با همکاری هم میشه از تحریمها عبور کرد به این صورت که مردم گرسنگی بدبختی را تحمل کنند مسولین هم از جیب مردم در کاخهاشون استراحت کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
1
5
تا شما وآقای روحانی تشریف دارید تحریمها لغو نخواهد شد
حالا خوب وبد شما بماند
شما وآقای روحانی بخاطر ملت استعفا
بدهید تا تحریمها سریع رفع شوند واین افتخار بزعم دیگران بنام
شما ثبت نشود ،،!واین آخر کاری مردم ازشما به نیکی یاد خواهند
کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
آدرست تا حدودی درسته و لی کامل نیست.
ناشناس
|
Ireland
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
1
1
درود بر آقای جهانگیری وآقای روحانی ایشون درست میگن اگر در چهار سال اول موفق نبودن مردم در دوره بعدی 24 میلیون رای نمیدادن ولی حیف که دشمنان قسم خورده دولت چه در داخل و چه در خارج باهم متحد شدن تانگذارن دولت روحانی موفق بشود
Nima
|
Canada
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
جناب اسحاق جهانگیری
با احترام و ادب
انتظاری که از شما می رفت اقدام عملی در جهت آزادی بود، متاسفانه موفق نبودید.
، توسعه سیاسی و تقویت نقش مردم در اداره امور سیاسی کشور موفق نبودید. سیاست های کلان نظام همچنان در پشت درهای بسته و بدون کسب نظر اکثریت اتخاذ می شود.
صدا و سیما همچنان فقط صدای ی عدده را بازتاب می دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
1
آقای جهانگیری شما برای گره کار خود برادران و فامیل های خود ماندید که ملت این دروغها را باور نمی کنیم
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
درود بر روحانی وجهانگیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
1
0
البته نه با تحقیر بلکه با قدرت همانطور که رهبری در روز نیروی هوایی در سالل 99 فرمودند شرط ما برای بازگشت آمریکا و اروپا به برجام لغو همه تحریمها و راستی آزمایی آنهاست نه روی کاغذ بلکه در عمل منتظر آمریکا نباشید به ملت تکیه کنید تا تحقیر نشوید بلکه سربلند شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
امریکا باید همه تحریمها را لغو کند وما باید راستی ازمایی کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
1
جهانگیری بهتر است در مورد فساد برادرش وحیف ومیل کردن ارز جوابگو باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
آیندگان در مورد غارت نفت ایران توسط کشورهای جنوبی خلیج فارس چه خواهند گفت ، درباره دولتی که بخاطر ناتوانی در اجرای قانون، جورش را طبقه ضعیف تحمل می‌کنند و حالش را طبقه غنی میبرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
زحمت کشیدی اسحاق جون اینو نمیدونستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
1
هرکسی به شما گفته از دولت کناره گیری کن خداوکیلی بهترین راهکارو نشونت داده من اگه جای توبودم دستشو میبوسیدم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین