کد خبر: ۶۹۴۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
تغییر نام در تایلند برای کسب بخت و اقبال

نکاتی عجیب درباره انتخاب و تغییر اسم افراد در تایلند

طبق طالع‌بینی تایلندی، نام‌ها از نظر کاربرد به هشت گروه تقسیم می‌شوند: برای روابط، سلامتی، قدرت، افتخار و عظمت، ثروت، تلاش و کوشش، مورد حمایت قرار گرفتن و بخت و اقبال".
نکاتی عجیب درباره انتخاب و تغییر اسم افراد در تایلند
آفتاب‌‌نیوز :

در تایلند بسیاری از مردم باور دارند که انتخاب نامی تازه برای خود می‌تواند راه حلی برای رفع بداقبالی و بدبختی باشد. از همین رو، بسیاری از تایلندی‌ها چندین بار در طول عمر نام‌شان را تغییر می‌دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "دویچه وله" در گزارشی درباره تغییر نام در تایلند می‌نویسد: "ساروچا" ۲۰ ساله است. او احساس می‌کند که در زندگی با مجموعه‌ای از رویداد‌ها مواجه شده که برایش بداقبالی به همراه آورده‌اند؛ به خصوص در زندگی عاشقانه و عاطفی.

او می‌گوید برای پایان دادن به بداقبالی نزد فالگیر و پیشگو رفته و به او گفته شده که اشکال از نام اوست و وی باید برای رفع بداقبالی نام‌اش را تغییر دهد تا بخت با او یار شود.

او می‌گوید در تایلند بسیاری صرفا به تغییر نام کوچک اکتفا نکرده و نام خانوادگی خود را نیز تغییر می‌دهند.

او می‌گوید تغییر نام علل متفاوتی دارد؛ از رکود کسب و کار فرد گرفته تا مشکلات خانوادگی و مشکلات پیش‌آمده برای سلامتی فرد. علیرغم آنکه در کشورهایی چون دانمارک و ایسلند فهرستی از نام‌ها برای انتخاب و تغییر دادن وجود دارند، در تایلند مردم بشتر نزد فالگیر و پیشگو‌ها می‌روند و یا با یک راهب محلی برای انتخاب نام تازه مشورت می‌کنند.

این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید: "سامچارت" یک شهروند مسن تایلندی می‌گوید تغییر نام در تایلند به طالع‌بینی ارتباط دارد و موضوع عجیبی نیست.

او می‌گوید دوستانی دارد که حتی شش بار نام شان را تغییر داده‌اند. طبق طالع‌بینی برای مثال برخی نامی را برای جلوگیری از بدبختی افرادی که روز دوشنبه متولد شده‌اند توصیه می‌کنند.

او می‌گوید طبق طالع‌بینی تایلندی، نام‌ها از نظر کاربرد به هشت گروه تقسیم می‌شوند: برای روابط، سلامتی، قدرت، افتخار و عظمت، ثروت، تلاش و کوشش، مورد حمایت قرار گرفتن و بخت و اقبال".

البته تغییر نام هزینه‌ای ۸۰ دلاری را برای فرد به همراه خواهد داشت؛ آن هم در کشوری که حداقل دستمزد روزانه ۱۱ دلار است.

در تایلند رویه رسمی برای تغییر نام پیچیده نیست و تنها کپی مدارک اقامت و کارت ملی مورد نیاز است. تنها محدودیت برای انتخاب نام آن است که افراد حق ندارند القاب خاندان سلطنتی تایلند را انتخاب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین