کد خبر: ۶۹۴۴۲۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

محسن رضایی: ایران بر ۵۰۰ میلیون نفر در ۲۵ کشور دنیا حکومت می‌کند

محسن رضایی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران می خواهند گام های بزرگی بردارند و در عرصه بین المللی تاثیر گذار باشند، افزود: دشمنان ایران می دانند که ایران برای ‭۵۰۰‬ میلیون نفر در ۲۵ کشور دنیا حکومت می کند که این کشورها سالانه ‭۸۰۰‬ میلیارد دلار تجارت دارند.
محسن رضایی: ایران بر ۵۰۰ میلیون نفر در ۲۵ کشور دنیا حکومت می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی شامگاه یکشنبه در جمع ایثارگران زنجان ضمن تبریک دهه فجر افزود: بیش از ‭‭۲۰۰‬‬ سال از زمانی که اروپایی‌ها وارد ایران شده اند سپری می‌شود که جز مصیبت چیزی را جا نگذاشته‌اند و بخش های باز خاک این کشور را جدا کردند و در بقیه آن نیز علم و فناوری و پیشرفتی حاصل نشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم با مشاهده این اوضاع قیام های متعددی کردند که هر بار سرکوب شد اما قیام برای تحقق انقلاب اسلامی موجب ایستایی در برابر فشارها و موانع آمریکا و اروپا شد.

رضایی ادامه داد: تحلیل گران، دانشمندان و روشنفکران خارج از حب و بغض سیاسی باید انواع اتفاقاتی که در گذشته افتاده است را برای نسل آینده توضیح دهند.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران می خواهند گام های بزرگی بردارند و در عرصه بین المللی تاثیر گذار باشند، یادآوری کرد: دشمنان ایران می دانند که ایران برای ‭۵۰۰‬ میلیون نفر در ۲۵ کشور دنیا حکومت می کند که این کشورها سالانه ‭۸۰۰‬ میلیارد دلار تجارت دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سرزمین مهم و سرنوشت ساز و حیاتی قرار داریم در ۴۰ سال اول انقلاب نیز به قدرت بزرگ سیاسی و امنیتی تبدیل شده ایم.

رضایی یادآوری کرد: در زمان حاضر تبدیل به قدرت دفاعی بزرگی شده ایم که ماهواره به آسمان می فرستیم و وارد غنی سازی هسته ای و اورانیوم شده ایم. جهانیان در حال حاضر از پیشرفت ایران عاجز مانده اند و از راه اقتصادی وارد عرصه جنگ با کشورمان شده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت ها سیاست های کلی و تاکیدات ولی امر مسلمین در خصوص اقتصاد را به عنوان قانون اجرا یی کنند مشکلاتی در این حوزه نخواهیم داشت. ۴۰ سال در حوزه دفاعی، سیاسی و امنیتی و ارزش های انقلاب پیشرفت های قابل توجهی کسب کرده ایم. پایه حکومت جمهوری اسلامی بر اساس عدالت و حقیقت، مردم سالاری دینی و ولایت، حق و عدالت است. ۲ بال ایران اسلامی مردم سالاری سیاسی و مردم سالاری اقتصادی است که در حال حاضر بهترین سیاست دفاعی و امنیتی را داریم باید وارد حوزه اقتصادی شویم.  در گام دوم انقلاب باید مردم سالاری اقتصادی را بنیان گذاشت.

رضایی با بیان اینکه زنجان سابقه قدیمی به قدمت ایران دارد و هر جا نامی از ایران باشد نام مردم این استان نیز بوده است، یادآوری کرد: زنجان می تواند در قطب علم و فناوری وارد شود و در مردم سالاری اقتصادی برای هر استانی نقشی باید تعیین شود.  باید ایران اقتصادی را در کنار ایران بزرگ سیاسی، دفاعی و امنیتی تعریف کنیم.

محسن رضایی همچنین روز شنبه ۱۸ بهمن ماه در باغ موزه دفاع مقدس شهر تبریز با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و درود به روان امام (ره) و شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، گفت: ما در مورد میراث شهدا مسئولیم و نمی‌توانیم خودمان را از این مسئولیت کنار بکشیم. محاسبات مادی بمنظور موفقیت‌های دنیایی، برای برخی از ما اهمیت پیدا کرده، اما در دوران حماسه و دفاع، ما برای موفقیت حمله می‌کردیم، اما احتمال عدم فتح هم در عملیات‌ها بود. در آن شرایط دلایل عدم توفیق را بررسی می‌کردیم تا در آینده پیروز شویم.

رضایی گفت: کمبود امکانات برای ما سد راه نبود. البته بودند افرادی که به امام خمینی (ره) می‌گفتند امکانات و تانک و توپ نیست، لذا برویم و مذاکره کنیم. امام (ره) هم پاسخ می‌داد که ما به تکلیف خودمان عمل می‌کنیم و مساله شکست و پیروزی در برابر عمل به تکلیف، موضوع اصلی ما نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از ماه‌های اول دفاع مقدس، گفت: در شش ماه اول جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح کشورمان در چهار عملیات شکست خورده بودند. شهید رجایی به مناطق جنگی سفر کردند. در دفتر خاطرات شهید حسن باقری، مورخ هشتم شهریور ۱۳۶۰ آمده است که پس از بازدید شهید رجایی از بازدید خطوط و مناطق درگیری، در خودرو همراه با آقای رشید و شمخانی با آقای رجایی صحبت کردیم. از شهید رجایی سوال کردیم، آقای رجایی در شورای عالی دفاع در تهران جنگ‌های نامنظم را قبول دارید؟ شهید رجایی پاسخ می‌دهد: بله، ما همگی جنگ نامنظم را قبول داریم، اما آقای بنی صدر قبول ندارد.

رضایی در توضیح آنچه شهید باقری نوشته است، گفت: در آن روزها همه ناامید شده بودند. حتی بچه‌های سپاه رفته بودند دنبال جنگ‌های نامنظم که ممکن بود جنگ را بیست ساله کند. به این معنی که گروه‌های کوچک حمله کنند و از دشمن انهدام و تلفات بگیرند.

رضایی افزود: شهید رجایی در ادامه به شهید باقری و همراهان توضیحاتی می‌دهد با این مضمون که ارتش، نتیجه نگرفته و سپاه هم متشتت است و صراحتاً درباره سپاه می‌گوید: در اهواز، فرماندهان سپاه، یک چیزی می‌گویند. در کرمانشاه فرماندهان سپاهِ آنجا چیز دیگری می‌گویند. در شورای مرکزیتان هم اختلاف دارید. – او کاملا درست می‌گفت و سپاه در یکسال و نیم اول، چهار فرمانده عوض کرده بود - از طرف دیگر من معتقد شده‌ام که باید مردم به جنگ وارد شوند، ولی سپاه نمی‌تواند این کار را انجام دهد. پیشنهاد من این است که نهادی غیر از سپاه درست شود تا مردم را به جنگ وارد کنیم.

وی افزود: این اظهارات، شش ماه قبل از عملیات ثامن الائمه (ع) و از سوی جانشین رئیس شورای عالی دفاع مطرح شده است. شش ماه بعد، همه چیز عوض شد و ظرف ۹ ماه بیش از ۹۰ درصد سرزمین هایمان را آزاد کردیم. پس ما می‌توانیم، همانطور که در دفاع مقدس توانستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وضعیت امروز جامعه هم مانند ماه‌های اول جنگ تحمیلی است و فضای ناامیدی در میان برخی مسئولان و چهره‌های مدیریتی دیده می‌شود. سه دهه از دفاع مقدس گذشته و از دوقطبی اصولگرا و اصلاح طلب، کاری ساخته نیست. دهه پنجم، شبیه دهه اول انقلاب است و ساختار اداره آن باید متفاوت از سه دهه گذشته باشد، زیرا با شخص گرایی و جناح گرایی نمی‌توانیم کاری پیش ببریم.

رضایی با تاکید بر ضرورت تحول و جوانگرایی در دهه پنجم گفت: این جوانان را چه کسانی به صحنه بیاورند و تحول و آینده سازی را رقم بزنند؟ شاید یکی از حکمت‌های حضور و حیات شما پیشکسوتان، این است که بتوانیم رویدادی را خلق کنیم. باید در حکمروایی کشور، تحول ایجاد کنیم و به ارزش‌های اول انقلاب که کارآمدی، پاکدستی، شایسته سالاری و برابری بود، برگردیم. تقاضای من از شما پیشکسوتان دفاع و حماسه این است که مردم را به ارزش‌ها فرابخوانید و جوانان را همراهی و تشویق کنید و در کنار هم فضای وحدت و ظهور چهره‌ها را مدیریت کنیم.

وی افزود: الان تعاملات نیروهای انقلاب بیشتر از چند سال پیش است و لازم است که پس از انتخابات ها، همراهی و اجماع نیروها را فراموش نکنیم. ولایت به تعبیر مقام معظم رهبری، معنای با هم بودن و حرکت در مسیر احکام الهی است. این پیوند با، ولی فقیه، باید عاطفی، اعتقادی و عقلانی باشد. اگر این مفهوم و ابعادش به درستی تفسیر شود، ولایت فقیه پیشران پیشرفت ایران اسلامی و تمدن سازی خواهد بود.

رضایی با اشاره به دست‌نوشته‌های شهید باقری در سال ۱۳۶۰ در رابطه با پیش بینی برادر محسن از خطر محاصره اقتصادی ایران اسلامی گفت: علت اینکه بعد از پایان جنگ تحمیلی، رشته دانشگاهی خود را از مهندسی مکانیک به رشته اقتصاد تغییر دادم، همین پیش بینی بود. به خاطر ضرورتی که در کشور احساس می‌کردم، در رشته اقتصاد ادامه تحصیل دادم و در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترای اقتصاد دانشگاه تهران، دغدغه‌هایی رل که درباره بهبود وضع کشور داشتم، دنبال کردم. بعد از آن، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دیگر سیاست‌های کلی را در مجمع تدوین کردیم و جهت تکمیل و تایید به محضر مقام معظم رهبری فرستادیم، اما دولت ها، سیاست‌های کلی را که ابلاغیه رهبر انقلاب بود، به درستی اجرا نکردند و مشکلات از این زاویه ایجاد شد که بعداً در برابر تحریم‌ها مشکل ساز شد و اگر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری توسط دولت‌ها به درستی اجرا شده بود، تحریم‌ها بطور کامل، خنثی یا کم اثر می‌شد.

گفتنی است در این دیدار جمعی از همرزمان شهدای شاخص استان آذربایجان شرقی و پیشکسوتان دفاع مقدس استان، با بیان خاطرات، دیدگاه ها، دغدغه‌ها و سوالات خود در فضای صمیمی با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌وگو کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
بیدل
|
United States of America
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
1
اینکه میگن دوست نادان از هر دشمنی بدتره حکایت این سردار ماست.
بیدل
|
United States of America
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
اینکه میگن دوست نادان از هر دشمنی بدتره حکایتماست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
1
اقای رضایی لطفا اسم کشورها رو هم بگید تا باهاشون اشنا بشیم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
ظاهرا برادر محسن خواب نما شده است و آمار از خودش بدر می کند
یارانه از دست داده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
2
برادر محسن احتمالا منظورشان این بوده که به ۵۰۰ میلیون نفر نون و بوقلمون میرسونه!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
اینقدر صحبت میکنی خسته نمی شی باز نشسته
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
پس معلوم شد که ملیاردها دلار مردم فقیر ایران برای حکومت بر ۵۰۰ ملیون جمعیت کشورهایی مانند سوریه ،لبنان ، عراق ، یمن و دیگرانی مانند اینها در آفریقا هزینه می شود و اینکه در مملکت خودمان مردم و البته نه مسئولین زندگی فلاکت باری دارند برای امثال رضایی مهم نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
ای بابا یکی به داد این بنده خدا برسه.
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
بزرگوار فعلا همین 80 میلیون نفر رو دریابید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
ما شا الله همه یه امار از هر چیزی تو جیبشون دارند
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
انها فقط از جیب مردم عزیز ما میخورند اقای اقتصاد دان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین