کد خبر: ۶۹۴۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

انواع لکه‌های پوستی و راه‌های درمان آن را بشناسید

متخصص پوست و مو در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لکه‌های پوستی عموما به چند گروه تقسیم می‌شود، گفت: معمولا ایجاد لک بر روی پوست‌های خیلی روشن شایع‌تر است و درمان‌های مختلفی برای آن پیشنهاد می‌شود.
انواع لکه‌های پوستی و راه‌های درمان آن را بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

کورش احمدپور در خصوص عوامل شکل‌گیری لکه‌های پوستی، اظهار کرد: لکه‌های پوستی عموما به چند گروه تقسیم می‌شوند که نوع شایع آن ناشی از تغییرات هورمونی در بدن و بیشتر در زمان بارداری است و اصطلاحا لک حاملگی نامیده می‌شود.

این پزشک متخصص پوست و مو افزود: لک‌های حاملگی عمدتا در دوران بارداری بر روی پوست ظاهر می‌شود، اما امکان دارد تغییرات هورمونی در افراد غیرباردار نیز رخ دهد و موجب ایجاد لک بر روی پوست آن‌ها شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد لک بر روی پوست ممکن است به‌علت تابش شدید نور آفتاب رخ دهد، بیان کرد: معمولا ایجاد لک بر روی پوست‌های خیلی روشن و چشم‌های روشن شایع‌تر است، پوست‌های تیره در برابر نور آفتاب مقاوم‌تر هستند.

احمدپور در خصوص راه‌های درمانی برای لکه‌های پوستی، گفت: درمان‌های شیمایی مانند محلول، ضدآفتاب و کرم‌های ضدلک برای افراد دچار این عارضه پیشنهاد می‌شود، اگر فرد به درمان شیمیایی پاسخ ندهد در موارد پیشرفته، درمان‌های لیرزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمامی افراد در طول دوره درمان لکه‌های پوستی با از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پرهیز و از ضدآفتاب استفاده کنند.

این پزشک متخصص پوست و مو ادامه داد: برخی لکه‌های پوستی ناشی از تابش شدید نور آفتاب امکان دارد به سرعت پیشرفت و تبدیل به ضایعات پوستی بدخیم شوند، معمولا افرادی که در معرض تابش نور آفتاب به مدت طولانی قرار دارند به این عارضه دچار می‌شوند و معمولا در سنین بالا رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: در عارضه‌های پوستی بدخیم باید در گام اول از لکه‌های پوستی نمونه‌برداری و سپس مراحل درمانی اختصاصی پیگیری شود، برخی از این ضایعات پوستی کشنده نیز هستند، اما عمدتا لکه‌های پوستی درمان خود را دارند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

احمدپور با تاکید بر اینکه مصرف موادغذایی با طبع سرد تاثیری در شکل‌گیری لکه‌های پوستی معروف به "لک و پیسی" ندارد، یادآور شد: این مسائل تصورات عامیانه است و پایه علمی ندارد، "لک و پیسی" به‌علت از بین رفتن رنگدانه‌های طبیعی پوست ایجاد می‌شود و دلیل آن نامشخص بوده و پایه‌های سیستم ایمنی در آن دخیل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین