کد خبر: ۶۹۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

بهرام قاسمی: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت آمریکا لغو تمامی تحریم‌هاست

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه تاکید کرد: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت و تبری جستن از اقدامات نامتعارف و خلاف موازین بین المللی ترامپ، لغو تمامی تحریم ها علیه ملت بزرگ ایران است.
بهرام قاسمی: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت آمریکا لغو تمامی تحریم‌هاست
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام قاسمی، سفیر کشورمان در پاریس در پیامی ابراز کرد:

برجام برجام است، با همه عناصر و اعضا و تفاهمات برآمده از آن که طی یکی از کم سابقه ترین مذاکرات دشوار و زمانبر تاریخ معاصر، نهایتا در ۱۴ جولای ۲۰۱۵ مورد توافق قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بعد از خطای راهبردی و نقض عهد و رفتار خصمانه ایالات متحده و بدعهدی برخی دیگر از شرکاء، اکنون در شرایط جدید باید قبل از هر چیز، زیان‌های مادی و معنوی ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و برقراری بی‌سابقه ترین تحریم ها علیه متعهدترین عضو آن یعنی ایران، جبران گردد.

این دیپلمات کشورمان بیان کرد: برجام همچنان با همان ترکیب و با تمامی ابعاد و مولفه‌ها و عناصری که در کنار هم توافقی تاریخی و بین المللی را به فرجام رساندند، فقط برجام است.

قاسمی افزود: دولت جدید ایالات متحده در کنار تمامی ادعاهای خود در صحنه بین المللی و داخلی مبنی بر بازگشت به تعهدات پیشین و تلاش برای اینکه شاید بتواند در حدی و قدری آبهای رفته را به جوی بازگرداند، باید بی‌کم و کاست به یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین شاخصه آن بی عهدی‌ها در صحنه جهانی و به تعهدات خود در برجام باز گردد.

سفیر کشورمان در فرانسه همچنین گفت: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت و تبری جستن از اقدامات نامتعارف و خلاف موازین بین المللی رئیس جمهور پیشین که نهایتا با چهره واقعی نمایان و عیان شده نزد مردم آمریکا و جهانیان میز ریاست را ترک نمود، لغو تمامی تحریم ها علیه ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: همگان "برجام" را با تمامی ابعاد و مشخصه‌های مورد تائید قطعنامه ۲۲۳۱ و تنها با همان اعضای متعهد گرد میز ۲۰۱۵ آن می‌شناسند. حیات و بقای برجام به انجام دقیق تعهدات بدعهدان و زودرفتگان بستگی دارد. با نابوده‌ها کاری نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین