کد خبر: ۶۹۴۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

تلفات پرندگان مهاجر تالاب میانکاله به ۲۵۲۵ لاشه رسید

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران طی اطلاعیه ای اعلام کرد که تاکنون تلفات پرندگان مهاجر تالاب میانکاله به ۲۵۲۵ لاشه رسیده است.
تلفات پرندگان مهاجر تالاب میانکاله به ۲۵۲۵ لاشه رسید
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اطلاعیه هشتم سازمان اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی در روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۹ نیز با اعزام ۵ اکیپ از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های گلوگاه، بهشهر و اداره کل انجام که ۲۱۱ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی تلف و از سطح خلیج و ساحل جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

گفتنی است با احتساب تلفات ده روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به عدد ۲۵۲۵ لاشه رسیده است.

قابل ذکر است امروز سه اکیپ با قایق از اسکله بندرگز تا جزیره اسماعیل سای، یک اکیپ با دستگاه تراکسور از اسکله بندر گز تا اسکله نوکنده و همچنین یک اکیپ نیز موتور سیکلت از قلعه پایان تا منطقه تیرتاش را پایش کردند.

همچنین ظهر امروز معاون عمرانی استانداری گلستان و دادستان مرکز این استان با همراهی مدیران کل حفاظت محیط زیست استانهای مازندران و گلستان، ضمن بازدید از تالاب میانکاله و خلیج گرگان در عملیات جمع آوری لاشه ها نیز حضور یافتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین