کد خبر: ۶۹۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷

امروز شاخص بورس چقدر رشد کرد؟

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۲۲ هزار و ۳۰۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رسید.
امروز شاخص بورس چقدر رشد کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۹۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۹ هزار و ۱۵1 میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۵۴ واحد کاهش به ۴۲۰ هزار و ۱۱۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۵۹ واحد افت به ۲۷۴ هزار و ۷۵۴ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۱ هزار و ۸۴۱ واحد و شاخص بازار دوم ۲۵ هزار و ۸۴۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۷۸۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۶۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۲۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۳۰۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۵۵ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۳۳۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) با ۳۰۸ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۲۴۷ واحد، داروپخش (دتوزیع)، باما (کاما)، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و سیمان فارس و خوزستان (سفارس) هم تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)،‌ ‌ پالایش نفت اصفهان (شپنا)، و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، گروه دارویی برکت (برکت) و پالایش نفت تهران (شتران) درگروه نمادهای پربیننده قرار گرفتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۳۴۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۴۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰۵ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،‌ شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، اعتباری ملل (وملل)،‌ بیمه تجارت نو (بنو) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،‌ بیمه کوثر (کوثر)، ‌ سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و بیمه دی (ودی) تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین