کد خبر: ۶۹۴۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷

برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

مراسم پایانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت برپا شد تا این جشنواره با معرفی برگزیدگان در شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن ماه به کارخود پایان بدهد.
برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در این برنامه سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی بهداروند، حسین مسافر آستانه، بهرام ابراهیمی، اختر تاجیک، همایون علی آبادی، جمشید داورپناه، بهزاد فراهانی، فریبا متخصص، شهرام گیل آبادی، حمید نیلی، اصغر همت، امین رهبر، حسین پارسایی، ایوب آقاخانی و... حضور داشتند و اجرای برنامه بر عهده نیما کرمی است.

در آغاز این برنامه سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ویدئوکلیپی خطاب به هنرمندان گفت: امید است که شیوع این ویروس کرونا هرچه زودتر متوقف شود و رویداد‌های هنری ما از جمله تئاتر و جشنواره‌های پیش رو با کیفیت و بدون دغدغه به اجرا درآیند.

همچنین قادر آشنا مدیر کل هنر‌های نمایشی نیز در کلیپ دیگری، از همه شرکت کنندگان جشنواره و مدیران هنری تقدیر کرد و افزود: جشنواره امسال با جشنواره‌های سال گذشته تفاوت دارد. ما تلاش کردیم تمام شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم. از همه عوامل برای برگزاری این جشنواره آبرومندانه تشکر می‌کنم. باید دعا کنیم سال آینده این ویروس نباشد و خدا به ما قدرتی دهد تا برای عزت ایران تلاش کنیم.

سپس حسین مسافرآستانه، دبیر این دوره از جشنواره گفت: هنرمندان در سالی که گذشت بیشتر به موضوعاتی رو آوردند که به دغدغه‌های جامعه بیشتر پرداخت.

وی افزود: در این دوره از جشنواره به موضوعاتی مثل ترور و شهدای سلامت پرداخته شد وهنرمندان نشان دادن که دغدغه مردم از آن‌ها جدا نیست.

دبیر جشنواره با اشاره به بخش ویژه سرباز انقلاب گفت: اضافه شدن این بخش به جشنواره نشان داد که این موضوع مسئله مهم اجتماعی ماست که هنرمندان به آن پرداختند.

مسافر آستانه تاکید کرد: مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجازه دادند تا این دوره از جشنواره برگزار شود.

در ادامه برگزیدگان بخش مسابقه عکس و پوستر با حضور مهدی آشنا دبیر بخش عکس و محمد ژیان، هنرمند پیشکسوت معرفی شدند.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول نیز به «شهریار دبیری» برای عکس نمایش «فرانکنشتاین» اختصاص یافت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم نیز به «فاطمه حسن پور زعفرانی» برای عکس نمایش «جانکاه» تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم به «مریم قهرمانی‌زاده» برای عکس نمایش «مری پاپینز» اهدا شد.

بخش پوستر:
در بخش پوستر نیز «مهدی رایگانی» برای طراحی پوستر نمایش «دراکولا» رتبه اول، «سروش حیدری» برای طراحی پوستر نمایش «شاه شکار» رتبه دوم و «سینا افشار» برای طراحی پوستر نمایش «اسم» رتبه سوم را دریافت کردند.

در ادامه برنامه، از محسن فخری‌زاده، شهید هسته‌ای تقدیر شد و حامد و مهدی فخری‌زاده، فرزندان او در کلیپی از پدر خود یاد کردند و از علاقه او به فرهنگ و هنر و موسیقی سخن گفتند.

بعد از پخش این کلیپ، برگزیدگان متروی تهران معرفی شدند.

در این بخش، لوح تقدیر و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش خیابانی «ژنرال» به نویسندگی و کارگردانی «سعید بادینی» از زاهدان تعلق گرفت.

لوح تقدیر و ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش «سه شنبه‌های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی «محمد مهدی خاتمی» از تهران اختصاص یافت.

نمایش «پاشوره» به نویسندگی و کارگردانی «حسن عابدی» از بجنورد نیز از سوی متروی تهران لوح تقدیر و ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد.

بعد از اجرای قطعه موسیقی بخش بعدی اهدای جوایز آغاز شد.

مسابقه تئاتر خیابانی
طراحی فضا: جایزه این بخش به طور مشترک به احمد صمیمی و مارال ایزدبخش برای نمایش «V.A.R» اهدا شد.

در بخش سرباز انقلاب نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی فضای نمایشی به سیدمهرداد کاووسی برای طراحی فضای نمایش «زهی خیال باطل» اختصاص یافت.

طرح و ایده:
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به سمیه مهری برای نمایش «مضحکه در مضحکه» اهدا شد.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، لوح تقدیر و جایزه نقدی طرح و ایده به مصطفی جعفری جوزانی برای طرح و ایده نمایش «انگشتری» رسید.

همچنین سعید بادینی برای نمایش «ژنرال» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طرح و ایده را در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب دریافت کرد.

طراحی حرکت:
دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به سامان شکیبا و سارینا شاد برای نمایش «مضحکه در مضحکه» اختصاص یافت.

مسابقه رادیو تئاتر
صدا و افکت برگزیده: جایزه این بخش به نرگس موسی‌پور برای طراحی نمایش رادیویی «اتاق ۲۴» رسید.

صدابرداری:
در این بخش مجید آینه برای صدابرداری تمامی آثار حاضر در مسابقه رادیو تئاتر دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

مسابقه تئاتر صحنه‌ای:
طراحی لباس:
در این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید معروفی برای نمایش «تن‌ها» تعلق گرفت.

طراحی صحنه:
سعید مؤذنی برای نمایش «بهشت حکیم الله» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

طراحی نور:
دیپلم افتخار این بخش به رضا پورتراب زاده برای نمایش «اپیدمی» اختصاص یافت.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده این بخش به احسان فلاحت پیشه برای نمایش «پنهان خانه پنج در» اختصاص یافت.

مسابقه تله تئاتر:
دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی نور و تصویر به مهدی گودرزی و میلاد شکیبا برای طراحی نور و تصویر تئاتر تلویزیونی «آینه یک روز زنده است» تعلق گرفت.

بزرگداشت
در ادامه حسین مسافر آستانه، سید عباس صالحی و مجبتی حسینی برای پاسداشت مقام هنری همایون علی‌آبادی نویسنده و منتقد تئاتر، جمشید داورپناه نویسنده و کارگردان تئاتر، اختر تاجیک عکاس و بهرام ابراهیمی بازیگر روی صحنه آمدند و از این هنرمندان با اهدای جوایزی تقدیر کردند.

در بخش دیگری از این مراسم سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ظاهرا امشب رسم بر سخن نگفتن است، گفت که او نیز از این روند پیوری می‌کند و تنها به ابراز قدردانی از هنرمندان و پیشکسوتان بسنده کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین