کد خبر: ۶۹۴۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

نماینده مجلس: مردم از سفر حتی به مناطق سفید پرهیز کنند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ادامه اعمال پروتکل‌های سختگیرانه برای جلوگیری از ورود پیک چهارم شیوع ویروس کرونا گفت: باید همچنان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز شود و حتی نباید مردم به مناطق سفید سفر کنند.
نماینده مجلس: مردم از سفر حتی به مناطق سفید پرهیز کنند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: باید همچنان اجرای پروتکل‌های سختگیرانه ادامه داشته باشد تا خدایی نکرده وارد پیک چهارم نشویم، گرچه آرام ارام علائم ورود به پیک چهارم خود را نشان می‌دهد. پس به جای این‌که سفر به نقاطی آزاد شده و یا به نقاطی ممنوع شود باید به طور کلی انجام سفرها را ممنوع کرد، حتی سفر به مناطق سفید. چون این بدان معناست که با سفر به مناطق سفید آنجا به منطقه زرد تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم نوشهر در مجلس توضیح داد: آزاد کردن سفر به مناطق سفید باعث زرد شدن آن مناطق می‌شود، این روش ممکن است شرایط را بدتر کند این رفتارها منطقی نیست پس باید تنها سفر در موارد بسیار ضروری انجام شده و همچنین دولت با اعمال پروتکل‌های سختگیرانه ممنوعیت سفرها را ادامه دهد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار کرد: کاهش محسوس تعداد افراد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا اتفاق مثبتی است، اما افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری نگران کننده است. دولت باید برای حفظ کرامت مردم و پیشگیری از خستگی کادر درمان و همچنین مقابله با آسیب‌های اجتماعی به طور جدی اقداماتی انجام دهند تا وارد پیک چهارم نشویم که این منوط به ادامه‌ی پروتکل‌های سختگیرانه است. سیاست‌های درازمدت جوابگو خواهد بود نه این‌که در یک مقطع، سیاستی اعمال شده و بعد از آن سیاست دیگری اتخاذ شود.

محسنی بندپی خطاب به مردم گفت: ویروس کرونا غیرقابل پیش بینی است. این ویروس جهش یافته است، لذا بحث واکسن نسبت به نوع جهش یافته آن در برخی موارد به نتیجه نرسیده پس ما با یک پدیده جدید روبرو هستیم که در حال حاضر باید با رعایت پروتکل‌ها پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم. مردم اینقدر صبر کردند باز هم پروتکل‌ها را رعایت کنند تا از این شرایط به سلامت عبور کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین