کد خبر: ۶۹۴۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

سی‌ان‌ان: ترامپ معتقد است تبرئه می‌شود

انتظار می‌رود محاکمه استیضاح ترامپ علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بابت "تحریک شورش" امروز، سه‌شنبه آغاز شود و احتمالاً بیش از یک هفته به طول می‌انجامد. چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا اما استیضاح دوم بی‌سابقه خود را تحت عنوان "شکار موهومات" مورد انتقاد قرار داده و از پذیرش هرگونه مسؤولیتی برای خشونت مرگ‌بار شورش شش ژانویه کنگره آمریکا، امتناع کرده است.
سی‌ان‌ان: ترامپ معتقد است تبرئه می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

 سی‌ان‌ان با ارجاع به منابع مطلع گزارش داد، دونالد ترامپ در بحثی در مورد محاکمه آتی استیضاح به دستیاران خود گفته معتقد است رأی کافی جمهوری‌خواهان برای محکومیت وی در سنا به دست نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مشاوران ترامپ به سی‌ان‌ان گفت وی به دنبال "پاسخ‌گویی" آن دسته از اعضای حزب جمهوری‌خواه است که بنا به گفته رئیس جمهوری سابق آمریکا، از مردم روی‌گردانی کرده‌اند.

پس از اینکه ترامپ بابت حمله مرگ‌بار به ساختمان کنگره آمریکا به تحریک شورش متهم شد، ۱۰ تن از جمهوری‌خواهان از رأی دموکرات‌های مجلس نمایندگان به استیضاح دوم بی‌سابقه وی حمایت کردند.

ترامپ که برای بار دوم در مجلس نمایندگان مورد استیضاح قرار گرفته، تنها در صورتی در سنا محکوم می‌شود که دست‌کم ۱۷ جمهوری‌خواه سنا علیه وی رأی دهند.

همزمان با محاکمه استیضاح که قرار است روز سه‌شنبه آغاز شود، تیم حقوقی ترامپ محکم بر موضع خود ایستاده که استیضاح کسی که شهروند خصوصی است، غیرقانونی محسوب می‌شود.

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان در پاسخ یادآور شدند که "استثنای ژانویه" در کار نیست و رئیس جمهوری باید به طور کامل پاسخگوی اعمال خود، از روز اول تا روز آخر ریاست جمهوری باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین