کد خبر: ۶۹۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

افزایش تدابیر امنیتی در اطراف کنگره برای مراسم استیضاح ترامپ

مراسم دومین استیضاح بی‌سابقه ترامپ تحت تدامیر امنیتی بسیار شدید در کنگره آمریکا برگزار می‌شود- یک یادآوری اجرایی به مقامات فدرالی که هنوز باور دارند تهدید قانون‌گذاران و ساختمان‌های فدرال با گذشت بیش از یک ماه از شورش شش ژانویه در کنگره آمریکا، همچنان ممکن است.
افزایش تدابیر امنیتی در اطراف کنگره برای مراسم استیضاح ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

اعضای گارد ملی هنوز بیرون ساختمان کنگره در حال گشت‌زنی هستند و در برخی قسمت‌ها حصارهایی با ارتفاع حدود ۲ و نیم متر کشیده شده و بالای آن‌ها با سیم خاردار پوشانده شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان،  منابع به سی‌ان‌ان گفتند علاوه بر این‌ها، اقدامات امنیتی افزایش‌ یافته پیرامون کنگره آمریکا به خاطر پتانسیل کنونی خشونت توسط افراط‌گرایان داخلی که بخشی از آن به تنش سیاسی فزاینده پیرامون خود مراسم استیضاح برمی‌گردد، به قوت خود باقی است.

پرسش‌های محوری در استیضاح دوم ترامپ کدامند؟

در این خصوص دویچه وله نوشت:‌ موضوعات محوری در استیضاح دوم ترامپ به نقش او در حمله خشونت‌آمیز هوادارانش به ساختمان کنگره بازمی‌گردد. افزون بر آن، سناتورها باید به نقش پست توییتری او درباره مایک پنس، معاونش نیز بپردازند.

امروز سه‌شنبه نهم فوریه (۲۱ بهمن) روند استیضاح دوم دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا آغاز می‌شود. مدافعان استیضاح ترامپ هدف از اقدام خود را روشن ساختن ابهامات پرونده حمله به ساختمان کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند.

سرویس خبری شبکه اول تلویزیون آلمان با انتشار گزارشی به پرسش‌هایی پرداخته است که در ارتباط با پرونده استیضاح دوم دونالد ترامپ مطرح شده‌اند.

از زمان حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا بیش از یک ماه می‌گذرد. در این بین، دولت جدید آمریکا زمام امور را به دست گرفته و از دونالد ترامپ خبر چندانی نیست.

به‌رغم آن، اکنون بار دیگر تصاویر حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره بر صفحه تلویزیون‌ شماری از فرستنده‌ها نقش بسته است.

احتمال آنکه استیضاح دوم ترامپ موفقیت‌آمیز باشد، کم ارزیابی می‌شود. دموکرات‌ها که طرح استیضاح او را در مجلس نمایندگان به تصویب رسانده‌اند، برای موفقیت اقدام خود به دوسوم آرای مجلس سنا نیاز دارند.

پیش‌بینی نمی‌شود که دموکرات‌ها بتوانند ۱۷ سناتور جمهوریخواه را در این کارزار با خود همراه سازند. به‌رغم آن، موضوع بر سر روشن شدن نقش ترامپ در ناآرامی‌های روز ششم ژانویه سال جاری میلادی است.

پرسش‌های پرونده استیضاح

لیز چنی، نماینده حزب جمهوریخواه در کنگره یکی از ۱۰ نماینده جمهوریخواهی است که به استیضاح ترامپ رای مثبت داده است.

این نماینده گفته است: «باید روشن شود که آیا ترامپ در پست توییتری خود که در آن مایک پنس [معاون خود] را یک فرد بزدل نامیده است، هدف تحریک هوادارانش علیه معاون خود را دنبال می‌کرده است؟»

ترامپ از مایک پنس خواسته بود که از تایید نتایج انتخابات اجتناب ورزد؛ درخواستی که پنس به آن گردن نگذاشت. پس از انتشار پست توییتری ترامپ درباره مایک پنس، هواداران ترامپ در جریان حمله به ساختمان کنگره شعار "مایک پنس باید اعدام شود" را سر داده بودند.

افزون بر آن، سناتورهای دموکرات مایلند بدانند که آیا ترامپ از طریق مشاوران امنیتی خود درباره احتمال خشونت‌ورزی هوادارانش مطلع شده است یا نه.

پرسش دیگر این است که ترامپ در ساعات حمله هوادارانش به ساختمان کنگره، در کاخ سفید مشغول چه کاری بوده و چرا پس از ساعت‌ها با انتشار یک پیام ویدیویی نسبت به حمله هوادارانش به ساختمان کنگره واکنش نشان داده است.

وکیلان ترامپ با استیضاح دوم او مخالفت ورزیده‌اند. به باور آن‌ها، در قانون اساسی آمریکا پیش‌بینی نشده است که رئیس جمهوری این کشور پس از پایان دوره زمامداری‌اش مورد استیضاح قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین