کد خبر: ۶۹۴۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

تاکید اولیانوف بر لزوم لغو تحریم‌های ایران

یک مقام بلندپایه روس با استقبال از موضع دولت جدید آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد که بازگشت واشنگتن به برجام باید با لغو تمام تحریم های وضع شده علیه ایران همراه باشد.
تاکید اولیانوف بر لزوم لغو تحریم‌های ایران
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری نووستی تاکید کرد که بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می بایست با رفع تمام تحریم هایی که پیش از این علیه ایران اعمال شده است، همراه باشد و تهران نیز به اجرای کامل تعهدات خود ذیل توافق بازگردد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،  اولیانوف اظهار داشت: پیوستن مجدد آمریکا به توافق هسته ای می تواند تاثیر مثبتی در راستای برقراری ثبات داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: من بر این باورم که در بحث های مقدماتی، رفع احتمالی تحریم ها بدون پیوستن مجدد به برجام حتی مورد بررسی هم قرار نگرفت. همه چیز به عنوان یک کل در نظر گرفته شده است. تحریم ها باید برداشته شوند و ایران نیز به طور کامل تعهداتش را اجرا کند.

این مقام روس تاکید کرد: تمامی این ها می بایست به عنوان بخشی از بازگشت احتمالی ایالات متحده به توافق انجام شود.

اولیانوف همچنین گفت: تغییر موضع واشنگتن (با روی کار آمدن دولت جدید) درقبال برجام در مجموع مثبت است و ما از آن استقبال می کنیم. ما آماده هرگونه همکاری مثبت و سازنده با طرف آمریکایی در چارچوب اجرای توافق هستیم.

به گزارش ایسنا، مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به موضع گیری دولت آمریکا مبنی بر اینکه ایران ابتدا باید به به طور کامل به برجام بازگردد، تاکید کرده اند که آمریکا به عنوان طرفی که پیش از این توافق را نقض کرده و از آن خارج شده است باید ابتدا به آن بازگردد و با لغو تمام تحریم ها حسن نیت خود را ثابت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین