کد خبر: ۶۹۴۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱

شفاف‌سازی به سبک تیم‌های اروپایی

افشای قرارداد بازیکنان در اروپا یک امر عادی محسوب می شود و شفاف سازی یکی از اصول باشگاه داری است.
شفاف‌سازی به سبک تیم‌های اروپایی
آفتاب‌‌نیوز :

انتشار ارقام رسمی قرارداد بازیکنان و حتی آپشن قرارداد آن‌ها توسط رسانه‌ها، به دلیل «گردش دقیق مالی» و «جلوگیری از فرار مالیاتی بازیکنان» یک رسم مرسوم در فوتبال جهان است. آوریل سال ۲۰۱۹ مجله «فرانس فوتبال» ۲۰ بازیکن با بالاترین میزان دستمزد و درآمد در فوتبال جهان را معرفی و سایت «FourFourTwo» جزئیاتی کوچک از قراردادهای مالی این ۲۰ ستاره فوتبال را ارائه کرد.

در فهرست فرانس فوتبال، «لیونل مسی»، ستاره آرژانتینی «بارسلونا»، با قرارداد ۱۳۰ میلیون یورو درآمد در سال، در رده نخست قرار گرفته است. پس از او، «کریستیانو رونالدو» با ۱۱۳ میلیون یورو دریافت سالیانه از باشگاه «یوونتوس»، در رده دوم به چشم می‌خورد.

«نیمار جونیور» با ۹۱.۵ میلیون یورو، «آنتونیو گریزمان» با ۴۴ میلیون یورو، «گرت بیل» با ۴۰.۲ میلیون یورو، «آندریاس اینیستا» با ۳۳ میلیون یورو، «الکسیس سانچز» با ۳۰.۷ میلیون یورو، «فیلیپه کوتینیو» با ۳۰ میلیون یورو، «آزکوئل لاوتزی» با ۲۸.۳ میلیون یورو و «لوییز سوارز» با ۲۸ میلیون یورو در رده‌های بعد قرار داشتند.

نکته قابل توجه این است که هیچ یک از این بازیکنان به آن‌چه در ایران «افشای سند محرمانه قرارداد» خوانده می‌شود، شکایت یا اعتراضی نکردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین