کد خبر: ۶۹۴۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

مقتدا صدر: عادی سازی مناسبات با اسراییل ممنوع است

مقتدا صدر رهبر جریان صدر امروز ( چهارشنبه) در گفت وگوی مطبوعاتی در شهر نجف اشرف گفت که عادی سازی مناسبات میان عراق و رژیم صهیونیستی ممنوع است .
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای خبری عراقی " الفرات نیوز"، صدر تاکید کرد : ما عادی سازی روابط با اسراییل را نمی پذیریم و حتی اگر به قیمت جان مان تمام شود، اجازه تحقق یافتن به آن را نخواهیم داد.

وی گفت: ما اجازه بازگشت فساد به نهاد نخست وزیری در عراق را نمی دهیم و در عین حال از جایگاه و موقعیت دولت و موضع آن در مورد نقش سازمان ملل در انتخابات زودهنگام پارلمانی حمایت می کنیم.

مقتدا صدر : عادی سازی مناسبات با اسراییل ممنوع است

صدر با تاکید بر لزوم تقویت ارتش و پلیس عراق و دفاع از آنها افزود: ما با اقدامات تجاوزکارانه علیه نیروهای امنیتی مخالفیم.

رهبر جریان صدر در این گفت وگوی مطبوعاتی موافقت خود با نظارت سازمان ملل در انتخابات پارلمانی عراق را مشروط به عدم دخالت سایر کشورها در آن دانسته و از این نهاد بین المللی خواست تا رویکرد گفت وگوی فراگیر میان تمامی عراقی ها را در پیش بگیرد.

مقتدا صدر بر حمایت خود از برگزاری تظاهرات اصلاح طلبانه به شرط مسالمت آمیز بودن آن تاکید کرد.

از سوی دیگر «صفاء الموسوی» عضو سابق کمیساریای انتخابات عراق دیروز سه شنبه اعلام کرد که نظارت شورای امنیت بر انتخابات آتی عراق نقض حاکمیت این کشور به شمار می رود.

پیش از این نیز «کاطع الرکابی» عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرده بود که این ائتلاف با نظارت‌های بین المللی بر فرایند انتخابات عراق مخالف است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرده که از ۷۱ کشور و سازمان بین المللی برای نظارت بر انتخابات این کشور دعوت به عمل آورده است.

وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرده که از شورای امنیت خواسته است تا بر انتخابات پارلمانی در این کشور نظارت داشته باشد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق تاریخ ۱۰/۱۰/۲۰۲۱ مصادف با ۱۸ مهر ۱۴۰۰ را به عنوان روز برگزاری انتخابات در این کشور اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین