کد خبر: ۶۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

کاهش زمان تست کرونا برای سفر به ایران

با به‌روزرسانی شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران، زمان تست کرونا نیز از ۹۶ به ۷۲ ساعت قبل از پرواز کاهش یافت.
کاهش زمان تست کرونا برای سفر به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، همراه داشتن تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت پیش از پرواز برای تمام مسافران ورودی و خروجی با مبدأ و مقصد ایران الزامی شد.

در اطلاعیه برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز تاکید شده است: برای تمام مسافران (اتباع ایران و خارجی) که متقاضی ورود به ایران هستند، ارائه گواهی عدم ابتلا به کووید-۱۹ به زبان انگلیسی و در صورت ارائه به زبان غیرانگلیسی، مُهمور به مُهر وضعیت سلامت توسط بخش کنسولی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ الزامی است. در صورت رعایت نکردن این مصوبه، از ورود اتباع خارجی به کشور ایران جلوگیری خواهد شد.

اتباع ایرانی که تست PCR همراه نداشته باشد، در فرودگاه‌های ورودی ایران آزمایش کرونا از آن‌ها گرفته می‌شود و تا زمان اعلام نتیجه آزمایش در محل قرنطینه تعیین شده باید اقامت داشته باشند. چنانچه جواب تست مثبت باشد ضروری است به مدت ۱۴ روز در محل تعیین شده در قرنطینه بمانند. تمام هزینه‌های اقامت و آزمایش نیز به عهده مسافران خواهد بود.

در صورتی که سفر به خارج از ایران هفت روز از تاریخ انجام تست کرونا طول بکشد، برای برگشت به کشور به انجام دوباره تست PCR نیاز نیست.

برای تمام مسافران ورودی به کشور تکمیل فرم خوداظهاری و تعهدنامه مسافر الزامی است. این فرم را از نشانی https://b۲n.ir/۴۷۳۲۸۱ می‌توان دریافت کرد.

بنابر اعلام برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، ورود مسافر از مبدا کشورهای انگلیس، ژاپن، بوتسوانا، زیمباوه، نامیبیا، سیشل، آنگولا، موزامبیک، لسوتو، مالاوی، زامبیا، اسواتینی و موریسو و همچنین ورود مسافرانی که به مدت دو هفته قبل از ورود به مرز ورودی ایران، در این کشورها اقامت داشته‌اند، ممنوع است.

وزارت بهداشت نیز پیش‌تر اعلام کرده بود مسافرانی که مبدأ سفرشان یکی از کشورهای اروپایی (با توجه به شناسایی ویروس جهش یافته کرونا) بوده و یا در کشورهای اروپایی اقامت داشته باشند، ملزم به ارائه گواهی سلامت، مبنی بر نتیجه تست PCR منفی مهمور کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ، انجام تست دوباره کرونا در فرودگاه‌های ورودی ایران و قرنطینه ۱۴ روزه در صورت لزوم، هستند.

این مقررات به منظور پیشگیری از تشدید بیشتر ویروس کرونا در کشور به اجرا گذاشته است، با این وجود در روزهای گذشته رییس سازمان هواپیمایی تایید کرد که برخی از مسافران با گواهی‌نامه جعلی تست کرونا سعی داشتند به ایران وارد شوند. سازمان هواپیمایی و وزارت بهداشت برای جلوگیری از بروز دوباره این مساله، قرار شد فهرستی از آزمایشگاه‌های مورد تایید و مجاز را با همکاری وزارت امور خارجه شناسایی و معرفی کنند تا مسافران ورودی به ایران فقط از طریق این آزمایشگاه‌ها برای گرفتن تست PCR اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین