کد خبر: ۶۹۵۰۳۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳

نامه اعتراضی احمدی‌‌نژاد به روحانی

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور، با اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به برخورد قهرآمیز با گروه‌هایی از مردم در روز ۲۲ بهمن، خطاب به وی تصریح کرد که چنانچه این اقدامات با دستور و نظر جناب عالی نبوده است و یا با این اقدامات مخالفید، مردم انتظار دارند ضمن برخورد قاطع با این عوامل، نتیجه را به اطلاع عموم برسانید.
نامه اعتراضی احمدی‌‌نژاد به روحانی
آفتاب‌‌نیوز :

متن کامل نامه احمدی‌نژاد خطاب به روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

آزادی، مطالبه تاریخی ملت ایران و ضمانت تحقق دیگر آرمان‌های انقلاب عظیم مردم اعم از استقلال، عدالت، کرامت و پیشرفت بوده و جوانان و مردان و زنان بی‌شمار از اقوام و طوایف و سلایق گوناگون ایرانی، جان شیرین خود را فدای استقرار و بسط آن کرده‌اند.

قانون اساسی در اصول متعدد، از جمله اصل نهم، بر اهمیت، ضرورت و اطلاق آزادی تأکید کرده و اجازه نداده است که اصحاب قدرت حتی با وضع قانون و بالاتر از آن به بهانه امنیت و تمامیت ارضی حریم آزادی را مورد تعرض قرار داده و یا آن را محدود نمایند.

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی جمعی از مردم از اقشار مختلف از سراسر کشور -به صورت خودجوش و بدون نظر اینجانب- اعلام نمودند که علاقمندند روز ۲۲ بهمن در میدان ۷۲ نارمک گرد هم آیند و جشن سالگرد انقلاب را _البته با رعایت مقررات بهداشتی_ برگزار نمایند.

متأسفانه از صبح روز ۲۲ بهمن، انبوه مأمورین با کمک لباس شخصی‌ها از فاصله دور کل محدوده میدان ۷۲ را به محاصره درآورده و با نصب موانع، راه را بر عبور و مرور مردم بستند. آنها با تهدید و ارعاب و بعضاً ضرب و شتم، مردم بی‌گناه را که با عشق به آرمان‌های انقلاب در تلاش برای حضور در مراسم بودند از نزدیک شدن به محدوده منع کرده و یا متفرق می‌کردند.
شدّت برخورد به حدی بود که برخی از جانبازان حاضر در پشت موانع دچار مشکل تنفسی شدند.

این در حالی است که در گوشه و کنار تهران و ایران برخی گروه های مستقل مردمی با تجمعات خود سالگرد پیروزی انقلابشان را گرامی داشتند و کسی متعرض آنان نشد.

بنا بر اطلاعات واصله با تشکیل یک ستاد در وزارت کشور از روز قبل از ۲۲ بهمن عناصر امنیتی ضمن تماس با گروه‌ها و افرادی که برای برپایی جشن در میدان ۷۲ اعلام آمادگی و یا دیگران را دعوت نموده بودند، آنان را تهدید به برخورد کرده و به طور جدی از انجام و حضور در آن مراسم برحذر داشته بودند.

روز ۲۲ بهمن چندین گروه از مأمورین با تجهیزات و دوربین‌های پیشرفته مستقیماً وضعیت میدان ۷۲ و اطراف آن را برای آن ستاد و دیگر مراکز امنیتی پخش می کردند.

نیروی انسانی، مراکز و تجهیزاتی که با پول ملّت و علی القاعده برای خدمت به مردم و صیانت از آزادی آنان ایجاد و تهیه شده است، درست در نقطه مقابل آن هزینه گردیده و می‌گردد.

جنابعالی سوگند شرعی یاد کرده‌اید که از حقوق مصرّح مردم دفاع نمایید. آیا وقتی در موضوع جشن انقلاب، اینگونه برخورد می شود، راهی برای مردم جهت استفاده از حقوق گوناگون‌شان باقی می‌ماند؟

وقتی شرایط اقتصادی که محصول برنامه‌ریزی و عملکرد دولت جنابعالی و همراهی کامل دیگر نهادها است، فاجعه بار است و شرایط آزادی‌های اجتماعی نیز با رفتار عوامل مربوطه چنین است آیا مردم راهی برای بیان خواست‌ها و نظرات خود می‌یابند و امیدی برای اصلاح وجود دارد.

وقتی مقامات کشور این امر حداقلی یعنی جشن ملی و مذهبی انقلاب را بر نمی‌تابند و آشکارا قانون اساسی و حقوق ملّت را زیر پا می‌گذارند تکلیف نحوه اداره کشور کاملاً معلوم می‌شود.

اگر امکانات و منابعی که در اختیار دولت و نهادها است در خدمت ملّت به کار گرفته شود و اگر همین جدّیتی که برای متهم کردن و سرکوب مردم در مقاطع مختلف از جمله آبان ۹۸ و سپس تلاش برای توجیه اقدامات خلاف به کار می‌رود، در تدبیر عالمانه و اداره بهتر و مردمی‌تر کشور و حل مشکلات به کار رود آیا وضع کشور چنین است که مقامات رسمی جسارت حضور در بین مردم را نداشته باشند.

آیا اگر این امکانات کشور و وقت مدیران که برای محدود کردن مردم هزینه می‌شود صرف مقابله با متجاوزین به بیت‌المال، جلوگیری از مفاسد، مقابله با زیاده‌طلبی دشمنان ملّت و خدمت به مردم شود آیا با شرایط بهتری مواجه نخواهیم بود.

چنانچه این اقدامات با دستور و نظر جنابعالی نبوده است و یا اینکه شما با این اقدامات مخالفید، مردم انتظار دارند ضمن برخورد قاطع با عوامل این حادثه، نتیجه را به اطلاع عموم برسانید.

محمود احمدی‌نژاد
۲۳ بهمن ۱۳۹۹

منبع: کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی احمدی‌نژاد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
2
3
خش وخاشاک
حسین
|
Germany
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
2
3
اقای احمدی نژاد بیش از چهل سال مردم ایران مراسم 22 بهمن زیر یک پرچم موافق ومخالف همه بااتحاد ویک مسیر تعین شده جشن میگرفتن وتفرقه ای نبوده. درطول هشت سال ریاست جمهوری شما نسبتا خوب بود ولی دراین اواخر گفتار وکردار و رفتار شماکاملا تغیر نموده اینها هرگز شما رابه قله موردنظرتات نخواهد رساند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
2
3
حتماً اونهایی که باهاشون برخورد شده، خس و خاشاک نبودند!
خود احمدی نژاد معتقد بود معترضان خس و خاشاک هستند. خس و خاشاک رو هم باید سوزوند!
اما احتمالٱ با دوستان ایشون برخورد شده که جوش اورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
2
3
تو با عوامل ..در سال ۸۸ چه برخوردی کردی؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
2
4
چرا این فرد پوپولیست در دوران هشت ساله ریاستش با این مفاهیم آشنا نبود. ایشان در آن زمان مخالفینش را خس و خاشاک نامید و نسبت به ضرب و شتم کسانی که جرمشان اعتراض به نتیجه انتخابات بود هیچ واکنشی نشان نداد. خدایا به این ملت آگاهی ببخش تا در دام این سوداگران سیاست گرفتار نشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
2
3
یه 8 سال رییس جمهور بودی زیر زبونت مزه کرده دیگه ول کن نیستیا..مگه خودت سال 88 به همین مردم نگفتی خس وخاشاک
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
2
جالبه تو نظرسنجی‌ها دکتر با اختلاف فراوان اوله این‌جا فقط نظرهای منفی رو نشون میدید
Nb
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
1
1
دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد نظارت بودقانون بودرحم ومروت بودمردانگی بود رفت وامدبود الان چی هرچی برسرمردم بیایدبازم کمه ازبس ناشکروناراضی هستن تودوران احمدی نژاد گرونی نبوداعتراض نبود الان تودولت روحانی همه تحت فشار وگرونی وبیکاری وبیچارگی هستن و یه عده تازه یادشون افتاده میگن احمدی نژاد چراتودولت خودش ازاین حرفاواعتراضهانبود پس کم بگیداحمدی نژادهرچی فلاکت وبدبختی روماتودولت روحانی دیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
عجب پررواست این آقا
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
روسای جمهور اصلاح طلبها با شعار مذاکره و رابطه با دنیا از مردم رایی میگیرند بعد از اینکه انتخاب شدند قول و قرار و وعده هایی که به مردم دادند را به کلی از یاد میبرند که یکی از انها روحانی است او با شعار تعامل با دنیا از مردم ما رایی گرفت بعد از اینکه به ریاست جمهوری رسید مواضع اش تند از اصولگرایان دو اتشه شدوقتی مردم از او ناراحت هستند انتظار نداشته باشند تا او را دوست داشته باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
اقای احمدی نژاد طبق مصوبه ستاد ملی کرونا هر گونه تجمع انسانی ممنوع بوده . جنابعالی که خودت 8 سال رییس بودی واقعا اینو نمی دانی یا خودت به ان راه زدی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین