کد خبر: ۶۹۵۲۷۲
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
ادامه جنجال سفر قالیباف به روسیه

مجلس: وزارت خارجه نتوانسته دیدار قالیباف با پوتین را هماهنگ کند!

محمدحسین فرهنگی گفت: در جریان سفر رئیس مجلس به مسکو وزارت خارجه نتوانست هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، از این رو پیام مقام معظم رهبری به رئیس دومای روسیه تحویل شد.
مجلس: وزارت خارجه نتوانسته دیدار قالیباف با پوتین را هماهنگ کند!
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 25 بهمن) در نشست خبری اظهار داشت: شبهات و ابهاماتی درباره سفر رئیس مجلس به روسیه مطرح بود که جهت اطلاع همگان اعلام می‌کنم دعوت به این سفر از همان روزهای آغازین مجلس یازدهم صورت گرفته و زمانبندی آن هم در همین زمانی بود که سفر انجام شد.

وی افزود: برنامه این سفر هم همان برنامه‌هایی بود که از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم و موضوعات آن هم از روزهای قبل از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

فرهنگی گفت: آنچه که جدید بود رساندن نامه مقام معظم رهبری بود، این نامه در شرایط خاصی ارسال شد، چرا که ما در شرایطی که در موضوع برجام در حال وضعیت خاصی هستیم انجام شده و بر همین اساس ما با شرق هم مسائلی را در پیش داریم، ضمن اینکه موضوعاتی هم که مربوط به مسائل ملی ماست.

وی گفت: تأخیر این سفر را صلاح ندانستند لذا براساس همان پروتکل دیپلماتیکی که پیش‌بینی شده بود، این سفر انجام شد، منتهی چون وزارت خارجه نتوانست هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد، نامه به رئیس مجلس دومای روسیه تحویل داده شد که با هماهنگی قبلی این کار صورت گرفت. این کار نه اتفاق جدیدی بوده و حاشیه‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب مطرح کردند ناصحیح بود.

وی با بیان اینکه سفر رئیس مجلس به روسیه دستاوردهای خوبی داشت، گفت: مقرر شد بخشی از برنامه پس از پایان سفر، در ایران نیز ادامه یافته و ملاقات‌هایی در این راستا انجام گیرد.

فرهنگی تصریح کرد: رئیس مجلس در این سفر 9 نشست داشت؛ که بخش عمده آن با طرف روسی بود و نشست‌هایی نیز با سرمایه‌گذاران ایرانی و سرمایه‌گذاران روسی که امکان فعالیت در ایران را دارند، برگزار شد.

نماینده تبریز در مجلس گفت: سفر به روسیه رویکرد درستی است چرا که ما باید در کنار هر نگاهی که به غرب داریم، به شرق نیز توجه کرده و اشتباهات اقتصادی و دیپلماتیک گذشته را تکرار نکنیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح افزود: در برجام یکباره قرارهایی که با شرق داشتیم، کمرنگ شد و این امر موجب دلخوری آنها شد و این دلخوری از نظر اقتصادی برای ایران آثاری داشت که باید از تکرار آن جلوگیری کرد.

وی گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم خارج از واقعیت اظهار نظر نکنند زیرا این سفر بر اساس برنامه و پیش‌بینی‌های انجام گرفته بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره مصوبات مجلس در حوزه مسکن اظهار داشت: گرانی مسکن از مشکلات جاری کشور است و قیمت‌های کنونی ناشی از عدم تناسب عرضه و تقاضا است که مصوبه مجلس درصدد رفع این ایراد و افزایش عرضه مسکن است.

فرهنگی افزود: تاکنون مجلس در حوزه مسکن 2 تصمیم اخذ کرده است؛ الزام دولت به تولید سالانه یک میلیون مسکن مصوبه دوم تشکیل صندوق ملی مسکن، که امید است با مصوبات مجلس مسئله مسکن تا حدودی برطرف شود.

وی با بیان اینکه پیشنهادات دیگری از سوی نمایندگان در حوزه مسکن ارائه شده که در حال بررسی است گفت: امیدواریم با تصمیمات مجلس شرایط برای افرادی که با قیمت‌های کنونی امکان خرید مسکن ندارند، اصلاح و زمینه تأمین هزینه ساخت و حل مشکل قیمت زمین فراهم شود.

فرهنگی افزود: برخی از احکام این طرح با احکام بالادستی هماهنگی نداشته یا برخی از مواد آن با یکدیگر هماهنگ نبود؛ همچنین قانون حمایت از تولید مسکن نیز نادیده گرفته شده بود که در گزارش جدید این موارد اصلاح شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از محورهایی که در رسانه‌ها به آن پرداخته شد و دقیق نبود، طرح شفافیت آرای نمایندگان بود، تصریح کرد: اکثریت قاطع مجلس به این طرح رأی موافق دادند اما از آنجا که این موضوع اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس بود، بر اساس قانون اساسی ـ تنها قانونی که از آن در قانون اساسی نام برده شده و برای آن حد نصاب دو سوم تعیین شده، این قانون است ـ و قانون آیین‌نامه داخلی این مهم به رأی دو سوم نمایندگان نیاز داشت.

وی خاطرنشان کرد: تصویب کلیات طرح شفافیت آراء تنها 3 رأی کم داشت؛ بر اساس ماده (130) آیین‌نامه داخلی در صورتی که کلیات طرحی در صحن علنی رد شود، تا 6 ماه قابلیت طرح مجدد در صحن را ندارد مگر آن که 50 نفر از نمایندگان تقاضای طرح مجدد آن را داشته و در صحن علنی نیز با آن موافقت شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: نامه‌ای از سوی نمایندگان در این راستا آماده شده و در هفته جاری در دستور کار قرار می‌گیرد و قطعاً مجلس با آن موافقت می‌کند.

وی با بیان اینکه اصلاحات جزئی مد نظر نمایندگان در طرح اعمال می‌شود گفت: مجلس به این طرح رأی قاطع خواهد داد.

فرهنگی درباره اصلاحات لایحه بودجه سال 1400 تصریح کرد: ما از جزئیات اصلاحات انجام گرفته در سازمان برنامه و بودجه کل کشور اطلاعی نداریم و بر اساس اظهارنظرها این لایحه فردا در جلسه هیأت دولت مورد بحث قرار می‌گیرد؛ لایحه در دولت هنوز نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه لایحه اصلاح شده به عنوان لایحه جدید وارد مجلس می‌شود خاطرنشان کرد: دو راهکار برای این مهم وجود دارد؛ نخست آن که بر اساس ماده (184) آیین‌نامه داخلی، برداشت هیأت رئیسه مشخص و بر اساس آن عمل شود و دوم آن که جمعی از همکاران طرحی دو فوریتی تدوین کردند که در صورت تصویب، ابهام ماده 184 درباره شرایطی که کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را تأیید و صحن آن را رد کرده و اینکه باید نحوه رسیدگی به لایحه اصلاح شده از سوی دولت چگونه باشد، برطرف شود.

فرهنگی با بیان اینکه نمی‌توان زمان طولانی 45 روز را برای بررسی مجدد لایحه بودجه اعمال کرد، ادامه داد: دلایل رد لایحه بودجه را باید در صحبت مخالفان جستجو کرد و مجلس موضع مشخص و منظمی مبنی بر دلایل رد لایحه بودجه ندارد چرا که اساساً هر نماینده‌ای بر اساس دیدگاه خود عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر با نظر هیأت رئیسه، کمیسیون تلفیق همان کمیسیون قبلی باشد طبیعتا آنها دیدگاه خود را در گزارش قبلی داشتند و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد کنند، در هر حال ما ناگزیر هستیم از اینکه برخی رسیدگی‌ها را در کمیسیون تلفیق داشته باشیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: رسیدگی به لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق را خواهیم داشت چه لایحه بودجه به کمیسیون ارجاع شود، چه درباره کلیات ابتدا در صحن تصمیم‌گیری شود، سپس ارجاع شود.

فرهنگی با بیان اینکه با توافقاتی که با کمیسیون‌ها به عمل می‌آید اعضای کمیسیون تلفیق همان اعضای سابق باشد، افزود: کمیسیون تلفیق نظرات خود را درباره رسیدگی به جزئیات و کلیات لایحه بودجه مطرح می‌کند اما به دلیل محدودیت باید زمان بررسی کوتاه‌تر شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت: در صورت تصویب کلیات بودجه در صحن علنی، مجلس حتماً بررسی جزئیات را در سال جاری به اتمام می‌رساند، اما در صورتی که کلیات به تصویب نرسد فرصت برای ارائه لایحه بودجه سوم نیست و چاره‌ای جز بودجه چند دوازدهم باقی نمی‌ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
9
یا این آقا دروغ میگه یا اون نماینده ای که عدم ملاقات را نپذیرفتن پروتکل های وضع شده از طرف روسیه توسط قالیباف بیان کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
دلمون خنك شد.
ارزش پاسپورت ايراني همينه
حتي براي رييس پارلمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
1
18
اتفاقا روسها ایشونو با رای ده درصدی در حد نمایندگی مردم ندانستند!!! این آقا هدفش تبلیغات بود
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
12
مشکل این است .
هنوز قالیباف از حس رقابت انتحاباتی خارج نشده.
لاهیجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
14
کم ظرفیتی نشانه اش طغیان و خود شیفتگی
رعایت نکردن همانگی با مجری قانون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
8
یکبار که مجلس محترم در هنگام رای به بودجه متوجه نشد که همین مجلس سرتا پای لایجه بودجه دولت را تغییر داده ودر اوج بی توجهی به دستپخت خودش رای منفی داد .جوانهای امروزی به این گونه رفتار ها می گویند "سوتی"
اینبار هم که سفر رئیس مجترمش معلوم نشد چگونه ، برای چه رفت روسیه وچه شد.یک سفر وچندین مجهول جوان های امروزی به این می گویند جانگولک بازی.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
5
"" در برجام یکباره قرارهایی که با شرق داشتیم، کمرنگ شد و این امر موجب دلخوری آنها شد و این دلخوری از نظر اقتصادی برای ایران آثاری داشت که باید از تکرار آن جلوگیری کرد."""
دلخوري؟!! رپس مفهوم شعار استقلال چي شد؟ ما طي قرون گذشته كم از روسيه ضربه خورديم؟ شما هم شده ايد قاجار كه به روسيه آويزان شده ايد؟ از گذشته درس نمي گيريد؟ اگر به فكر منافع ملي بوديد ميشد قبول كرد ولي اينقدر ايران را در موضع ضعف قرار داده ايد كه ديگر بوركينافاسو هم براي ما شرط مي گذارد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
7
وزارت امور خارجه چه چیزی را باید هماهنگ می کرد. مگر ایشون کاندیدای ریاست جمهوری نیست؟ خوب طبیعی است که پوتین فعلا با ایشون حرفی برای گفتن نخواهد داشت. این رو خودتون باید می فهمیدید. رساندن پیام کتبی که نیازی نیست که حتما در سطوح بالا انجام شود. لذا بنظر میرسد موضوع از اول شو تبلیغاتی بوده که حالا نتیجه عکس داده. مهم نیست ایشون هنوز وقت زیاد داره و شاید بتونه جبران کنه، بشرطی که دستپاچه نشه، البته اگه بتونه. لطفا افراد دیگه مثل این آقای فرهنگی هم دنبال توجیه نباشن چون بدتر میشه، از ما گفتن بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
10
0
این وزارت رفته با ۵+۱مذاکره کرده وان کلاه گشاد رفته سر مملکت!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
5
جناب مجلس کی مجبورت کرده دروغ بگویی؟
مگر میشه وزارت خارجه هماهنگی کند بعد آنرا نپذیرد روسیه باید همان روز جواب می داد که که بپذیرن یا نپذیرن.
جناب مجلس با دروغ عزت برنمی گرده . شماها چند صباحی بیش نیستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
6
آخی روسیه دلخور شده، خیلی بده باید بریم از دلش در بیاریم.
خاک بر سر ما که سفر لنگ در هوای این آقایون رو‌هم میخوان برای جبران برجام و ‌وصل به دولت کنن. چطور شد برای ارتباط با روسیه ، خصوصا در این موضوع دولت وارد نشده، وزارت خارجه ورود نکرده، یکدفعه مجلس که کار بودجه رو به سرانجام رسونده! موضوع اصلاح قانون انتخابات و طرح شفافیت آرای نمایندگان رو تموم کرده!!!! ، حالا وارد به موضوع ارتباط با شرق افتاده!!!!
ناشناس
|
Singapore
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
6
ازکی تا حالا وزارت خارجه عددی شده است،،!؟
حالا کار تان خراب شده دنبال مقصر میگردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
7
تا حالا یک سفر رو سراغ دارید که پس از انجام آن، دستاوردهای خوبی رو براشون توصیف نکرده باشند؟ همیشه ماموریت های انجام شده بطور کامل محقق، و به اهداف از پیش تعیین شده رسیده است. منتهی وضع مملکت همیشه بدتر از قبل شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
4
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
ابر قدرت ابر قدرت است خواه روسیه چین باشد خواه آمریکا
هرکدام به حد ضرورت جامعه اسلامی باید ارتباط داشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
7
اگر از نظر شما این موضوع به وزارت خارجه ربط داشت که خود ظریف می رفت!
رفتین خودسر یه حرکتی بزنین ضایع شدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
6
ظاهرا دريافت كننده نامه و شخص ملاقات كننده با قاليباف 10 درصدي نگهبان كاخ پوتين بوده است؟
احسان ال..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
3
اینها با حس قانون گذاری
بامجری قانون توقع اجرانکردن دارند
مثل زدن به صورت مجری قانون ترافیک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
4
یعنی چی که آقای دکتر ظریف هماهنگ نکرده بود؟؟؟؟
اینقدر میفهمن که ایشون وزیر هستند و اصل وظیفه شون فقط تصمیم گیری است در انجام مسائل خارجی؟ !!! و نه تدارکاتچی؟؟؟؟ این نماینده ها دیگه نوبرشو آوردن
دلار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
5
پوتین این فرد رابه حضورنپذیرفته است.(اصل موضوع)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
4
آقا مگه زوره، خوب پوتین نمیخواسته با قالیباف دیدار داشته باشه.
دنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
5
پوتین تحویل نگرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
2
شما برای ورود پوتین به تهران همه کارها را نیمه تعطیل میکنید ، فکر کرده اید او تلافی میکند !؟
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
2
عروس نمیتونست برقصه میگفت زمین کجه!
الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
1
اقای نماینده انقلابی اگر هماهنگی وکارهای مربوط به کشورهای دیگر بر عهده وزارت خارجه است ، پس چرا اقای قالی باف میخواهد هم وزیر امور خارجه باشد وهم رییس مجلس والبته در سال اینده رییس جمهور ،،حالاکه تمام پستهای کلیدی دست اقای قالی باف است خوب مسلما خودش هم باید جوابگوی کارهای خودش باشد نه اقای ذکتر ظریف که اسما وزیر خارجه است ،این دیگه تقصیر وزارت خارجه نیست که اقای پوتین اهمیتی به جناب قالی باف نداده است ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
3
پس فهمیدی که موشک عزت نمی آورد و پوتین به موشک هاتان تره هم خورد نکرد.
ن
|
United States of America
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
1
آها پس دلخور شدن پوتین جون از برجام . چه جالب عربستان و اسراییل و چین و روسیه و مجلس ایران از برجام دلخورن همه با هم . چه بد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
2
چه فامیلی پر طمطراقی هم داره
احسان ال..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
1
عروس در زمین کج .
مصداق داستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
1
0
اقایان نماینده مجلس مگر نگفیتد رئیس دوما از وی دعوت کرده. پس باید خودشان مقدمات سفر ملاقاتها می چیدند
علی حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
2
1
سفر قالیباف ضربه هولناکی به فتنه گران دربدر که امروزه اصلا حال خوشی ندارند بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
2
1
چند وقت پیش هم که آقای ظریف به روسیه سفر کردند ، گفته شد که به علت رعایت پروتکلهای کرونا از سوی آقای پوتین ،ملاقاتی با آقای ظریف نداشتند.رئیس مجلس که دیگر جای خود داردو بهتر دیدند با همتای روسی خود ملاقات کنند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
1
مجلس پر مدعا نه انقلابی است نه چیزی میداند نه جهادی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین