کد خبر: ۶۹۵۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

تولید کیسه هوای خودرو در ایران

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک از شرکت‌های تابعه شستا از کیسه هوا (ایربگ) که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود، رونمایی کرد.
تولید کیسه هوای خودرو در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک روز شنبه درباره فعالیت این شرکت به ایرنا گفت: این شرکت کامل‌ترین ماشین‌آلات برای تولید نخ تایرهای صنعتی در کشور را دارد در حال حاضر تمام نیاز داخل را تامین و بیش از ۹۰ درصد سهم تولید نخ تایر در کشور را برعهده دارد.

«حسین صنعان بنیسی» با بیان اینکه هر شرکتی برای بقا نیاز به توسعه دارد و این توسعه باید پایدار و مستمر باشد، افزود: در این راستا در شرایط تحریمی نه تنها به فکر تولید مستمر بودیم، بلکه پا را فراتر گذاشتیم و طرح‌های مهمی را در کشور بهره‌برداری کردیم که کشور را از واردات محصول استراتژیک بی نیاز کنیم.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه پارچه ایربگ (کیسه هوا) صد درصد وارداتی است تحقیقاتی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت تولید در کشور وجود دارد اما تحریم‌های ظالمانه موجب شد که هیچ کشوری حاضر به انتقال تکنولوژی نشود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک ادامه داد: با تمام این دشواری‌ها مهندسان جوان توانستند تکنولوژی داخلی این محصول را به دست آورند و حتی کیفیت پارچه‌های تولیدی بیش از مشابه اروپایی و چینی است بنابراین اقدام به تولید کردیم.

وی گفت: با تدابیر اندیشیده شده ظرف ۹ ماه تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز برای تولید این پارچه‌ها جمع‌آوری کردیم و طبق پیش‌بینی‌ها در ماه های آینده این پروژه که پیش‌بینی می‌شد سه سال زمان نیاز دارد، افتتاح می‌شود.

صنعان بنیسی گفت: هم اکنون تفاهم‌نامه‌هایی نیز برای فروش با خودروسازهای داخلی امضا کردیم و تلاش می‌کنیم سال آینده صد درصد پارچه ایربگ تمام خودروهای داخلی را در کشور تامین کنیم و درصدد هستیم صادرات این محصول را در سال آتی نیز داشته باشیم.

وی درباره تولید گرانول پلی آمید نیز گفت: پلی آمید ۶۶ در برابر حرارت مقاوم است و در صنعت تولید نخ تایر کاربرد دارد و این محصول تنها در هفت کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک گفت: سال گذشته با تکنولوژی داخلی و کمترین هزینه تولید پلیمرهای مهندسی ۶۶ که ماده اولیه تولید نخ تایر است را تولید کردیم و با این اقدام و نه تنها در بحث تولید نخ بی نیاز شدیم بلکه پلیمرهای مهندسی که ماده اولیه صنعت قطعه سازی است را نیز از واردات این مواد بی نیاز کردیم.

وی درباره رونمایی از تولید پارچه استخوان‌بندی تسمه نقاله نیز گفت: یکی از پروژه‌های استراتژیک شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک، تولید پارچه استخوان‌بندی برای تولید تسمه نقاله در کشور است.

صنعان بنیسی گفت: صد درصد پارچه مورد استفاده در تسمه وارداتی بود و با سرمایه‌گذاری انجام شده و تلاش مهندسان داخلی تکنولوژی بومی آن راه‌اندازی و تاییدیه آن توسط تسمه سازان اخذ شده و هم اکنون در تولید انبوه است.

شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی امروز از ۲۰۰ محصول جدید در بخش‌های مختلف رونمایی کرد. افتتاح این طرح‌ها ۸۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک بزرگ‌ترین تولیدکننده منسوج و استخوان‌بندی در کشور و خاورمیانه است که از سال ۶۲ فعالیت خود را شروع کرده است و هم اکنون ۷۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در آن فعالیت‌ می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
دمتان گرم....اگر یه جو معرفت برای کشورتان داشته باشین میتونین....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین