کد خبر: ۶۹۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۳:۲۶
وزیر خارجه آلمان خبر داد:

توافق 1+5 بر سر تصویب قطعنامه سوم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای دائم شورای امنیت به همراه آلمان بر سر محتوای یک قطعنامه جدید برای اعمال تحریم های بیشتر علیه برنامه هسته ای ایران به توافق رسیدند. دیپلمات های غربی گفته اند که قطعنامه جدید شامل تشدید تحریم های وضع شده در دو قطعنامه قبلی شورای امنیت و اعمال محدودیت های جدید علیه افراد و شرکت های مرتبط با برنامه هسته ای ایران در برخی حوزه هاست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در پایان نشست عصر سه شنبه وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 در برلین به خبرنگاران گفت که براساس توافق این کشورها پیش نویس قطعنامه بعدی علیه برنامه هسته ای ایران طی هفته های آتی برای بررسی های بیشتر به سایر اعضای شورای امنیت ارائه خواهد شد.

به گفته اشتاین مایر مسئولیت تنظیم پیش نویس قطعنامه بعدی علیه ایران و رایزنی با سایر اعضای شورای امنیت را آلمان، فرانسه و بریتانیا مشترکا بر عهده خواهند داشت. 


اشتاین مایر همچنین گفت که شش کشور حاضر در اجلاس برلین بر سر عناصر قطعنامه بعدی به توافق رسیده و قطعا در شورای امنیت به آن رای خواهند داد.

یک دیپلمات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار AP گفت که قطعنامه جدید شامل تشدید محدودیت ها در بخش سفر مقامات مرتبط با برنامه هسته ای ایران و توقیف دارایی شرکت ها و افراد ایرانی خواهد بود. در عین حال یک دیپلمات اروپایی تاکید کرد که قطعنامه بعدی به هیچ روی دربرگیرنده فشارهای اقتصادی بیشتر علیه تهران نخواهد بود.

تلاش کشورهای غربی برای ادامه فشارها علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان در حالی ادامه پیدا می‌کند که محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز دوشنبه با اشاره به روند مطلوب همکاری‌های فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمریکا و متحدانش خواسته بود تا از پیچیده‌کردن مسائل خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین