کد خبر: ۶۹۵۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

دستیار ظریف به شایعات درباره خروج ایران از سوریه پایان داد

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان گفت که حضور ایران در سوریه بنا به درخواست رسمی دولت این کشور است و هیچ پیامی برای خروج نیروهای خود از این کشور دریافت نکرده‌ایم.
دستیار ظریف به شایعات درباره خروج ایران از سوریه پایان داد
آفتاب‌‌نیوز :

«علی‌اصغر خاجی» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه درباره خروج نیروهای ایران از سوریه افزود: تهران هیچ پیامی برای خروج نیروهای خود از سوریه دریافت نکرده است و ما به درخواست دولت سوریه در آنجا حاضر هستیم و این حضور تا زمانی که مردم و دولت سوریه تمایل داشته باشند، ادامه خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه کسانی باید سوریه را ترک کنند که به طور غیرقانونی آمده و سرزمین‌های این کشور را اشغال کرده‌اند، تاکید کرد: مناطق سوریه باید تحت حاکمیت ملی و دولت سوریه که امنیت را در آنجا نهادینه می‌کند، باشد.

وی درباره حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطق محل استقرار نیروهای ایران و حزب الله در سوریه اظهار داشت: ماهیت رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس در منطقه به طور طبیعی خصمانه و ظالمانه است و راه و روش آن‌ ضد مردم فلسطین و کشورهای همسایه بوده است.

خاجی افزود: در حالی که دولت سوریه با تروریست‌ها می‌جنگد، رژیم اسرائیل به تروریست‌ها کمک می‌کند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: هدف از حضور نیروهای ایران در سوریه مبارزه با داعش و نهادهای تروریستی است اما اگر رژیم صهیونیستی بخواهد از خطوط قرمز عبور کند، با پاسخ قاطعی روبرو خواهد شد که از اقدامات خود پشیمان می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین