کد خبر: ۶۹۵۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

روسیه سامانه هشداردهی موشکی منطقه ای را آزمایش کرد

مدیر کل شرکت دولتی تسلیحاتی ویمپل روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که آزمایش سامانه هشداردهی موشکی منطقه ای در این کشور انجام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

«سرگئی بویف» امروز (یکشنبه) به شبکه تلویزیونی زویوزدا وزارت دفاع روسیه گفت: برای سامانه هشدار دهی موشکی از چند ایستگاه رادار از نوع طرح وارونژ استفاده می شود.

وی افزود: در زمان حاضر هفت ایستگاه رادار طرح وارونژ در استان های لنینگراد، کالینینگراد، ایرکوتسک، اورنبورگ، کراسنودار، کراسنویارسک و منطقه آلتای روسیه فعال هستند.

به گفته مقام نظامی روس، در استان های مورمانسک و کومی هم دو ایستگاه رادار در دست احداث است.

مدیر کل شرکت دولتی تسلیحاتی ویمپل روسیه با اشاره به توانمندی‌های خاص و منحصر بفرد سامانه هشدار دهی موشکی روسیه گفت: در ایجاد این سامانه از پیشرفته ترین فناوری‌ها استفاده شده است و به همین دلیل این سامانه می تواند همه نوع موشک حتی موشک های مافوق صوت دارای سرعت تا شش برابر سرعت صوت را ردیابی کند.

وی ادامه داد: این سامانه می تواند اهداف را ردیابی و نوع آن را شناسایی کرده و اینکه هدف هوایی درحال نزدیک ایا تهدیدآمیز است یا خیر و هدف ایا در پهنه فضایی قرار دارد.

به گزارش تاس، در برنامه تلویزیونی شبکه زویوزدا که بویف در آن سخن می گفت به تصمیم مقامهای نظامی روسیه برای احداث ایستگاه رادار در شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه اشاره شد.

در صورت آغاز بکار این ایستگاه رادار ، روسیه می تواند اهداف هوایی را در دریای سیاه و مدیترانه ردیابی و شناسایی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین