کد خبر: ۶۹۵۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

ادامه دوپینگ سریالی‌ در ووشو/امیر کریمی ۴ سال محروم شد

با اعلام فدراسیون جهانی ووشو،‌ چهارمین ووشوکار ایران هم دوپینگش مثبت شد.
ادامه دوپینگ سریالی‌ در ووشو/امیر کریمی ۴ سال محروم شد
آفتاب‌‌نیوز :

فدراسیون جهانی ووشو اعلام کرد که فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی امیر کریمی ووشوکار تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان 2018 ماکائو را به عنوان یکی از ورزشکاران دوپینگی معرفی کرده است.

به موجب این حکم و بعد از گذشت دو سال حکم انضباطی ورزشکار خاطی اعلام شد و کریمی به مدت ٤ سال از زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان دانشجویان، از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم گردیده است.

کریمی که سابقه عضویت در تیم ملی ووشوی ایران را دارد، در وزن ۸۰ کیلوگرم مسابقات دانشجویان جهان به طلای جهان رسیده بود که با این دوپینگ این مدال از ایران پس گرفته می شود و به ورزشکار ترکیه تعلق می‌گیرد.

این خبر در سایت کمیته آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو نیز منتشر شده است که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

ادامه دوپینگ سریالی‌ در ووشو/امیر کریمی ۴ سال محروم شد

این موضوع در حالی است که طی ماه‌های گذشته نیز شاهد مثبت اعلام شدن تست دوپینگ سه ملی‌پوش صاحب نام ایران (حمیدرضا قلی‌پور،‌ معین تقوی و مریم هاشمی)‌ در سکوت خبری فدراسیون ووشوی ایران بودیم که البته تمامی موارد در دوره مدیریت سابق فدراسیون بوده است. این در حالی است که حدود یک ماه قبل دوپینگ کریمی‌نیز از سوی مراجع جهانی اعلام شده است.

اخیرا شایعاتی مربوط به مثبت شدن تست یکی دیگر از ووشوکاران نیز به گوش می رسد که البته هنوز خبری‌ به صورت رسمی از طریق فدراسیون جهانی ووشو (IWUF) منتشر نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین