کد خبر: ۶۹۵۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

گزینه‌های سرمربی‌گری استقلال مشخص شد!

نزدیکان یکی از اعضای هیات مدیره استقلال با قدرت می‌گویند امروز آخرین روز سرمربیگری محمود فکری در استقلال است، آن هم در شرایطی که تصمیم جمعی هیات مدیره این بود که صبح دوشنبه اسماعیل خلیل زاده به نمایندگی از بقیه با فکری حرف بزند و به او تا پایان هفته هجدهم مهلت بدهد. احتمالا پیش بینی این عضو هیات مدیره این است که محمود فکری مهلت سه هفته‌ای هیات مدیره را نمی‌پذیرد و خودش کنار می‌رود!
گزینه‌های سرمربی‌گری استقلال مشخص شد!
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که قرار است اسماعیل خلیل زاده پیام هیات مدیره استقلال را به محمود فکری برساند و به او اعلام کند در دو بازی مقابل مس و فولاد شما سرمربی استقلال هستید و در صورت نتیجه گیری در این دو دیدار، در بازی مقابل ماشین سازی هم روی نیمکت تیم می‌نشینید و پس از آن با شما وارد نیم فصل دوم می‌شویم و در غیر این صورت، ناچاریم قبل از تعطیلات لیگ برتر با هم قطع همکاری کنیم، یکی از اعضای هیات مدیره همچنان اصرار دارد امروز روز خداحافظی با محمود فکری است و امیر قلعه نویی سرمربی استقلال می‌شود.

اوضاع در استقلال اصلا عادی نیست. هرچه بعضی‌ها تلاش می‌کنند اوضاع را عادی جلوه بدهند، فایده‌ای ندارد. اوضاع قبل از بازی با سپاهان هم غیر عادی بود. استقلالی‌ها نگران بودند بعد از این بازی وریا غفوری مقابل دوربین‌ها قرار بگیرد و بگوید من یک طرفه فسخ می‌کنم، اما استقلال باخت و کاپیتان قید پیگیری نامه ۱۵ روز پیش خود که در آن ده روز به باشگاه مهلت داده بود را زد و این بار یک داستان دیگر شروع شد؛ داستان تغییر کادر فنی!

بعضی‌ها منتظر بودند محمود فکری بعد از باخت مقابل سپاهان استعفایش را بنویسد و برود. یک مربی خانه نشین حتی تلاش کرد از طریق یک شخص که اخیرا به فکری نزدیک شده، به محمود فکری پیغام برساند خودش استعفا کند و برود تا با برکنار شدن از سوی هیات مدیره بیشتر از این جایگاهش آسیب نبیند. این مربی خانه نشین که خودش را گزینه بالقوه هدایت استقلال می‌داند، همین که استقلال در اصفهان شکست خورد، تمام اهرم‌ها و ابزارهایش را به کار گرفت تا ضربه آخر را به فکری بکوبد و کار را یکسره کند، اما از تهران با محمود فکری تماس گرفته شد و به او گفتند با قدرت به کارت ادامه بده. هرچند این تماس تهران، نظر تمام اعضای هیات مدیره نبود. در حالی که یکی از اعضای تاثیرگذار مجموعه آبی در تماس با محمود فکری به او گفت به فکر بازی‌های بعدی استقلال باش و تو تا تعطیلات لیگ برتر صددرصد سرمربی استقلال هستی، سه عضو هیات مدیره به این جمع بندی رسیده بودند که بهتر است از فکری عبور کنند، اما عبور با کدام گزینه؟!

گزینه‌های هدایت استقلال؛ پنج به علاوه یک!

گزینه‌هایی که برای هدایت استقلال مطرح می‌شود، هیچ کدام دم دست نیستند. یک مربی که در اروپا زندگی می‌کند و اصلا معلوم نیست بشود برایش مجوز کار گرفت، پنج مربی دیگر هم در ایران هستند، سه تا تیم دارند و دو تا بدون تیم! امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر است، رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک، جواد نکونام سرمربی فولاد، فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان هم فعلا سرمربی هیچ تیمی نیستند.

امیر قلعه نویی اولین گزینه‌ای است که هیات مدیره درباره اش حرف می‌زند. ظاهر قضیه این است که دو عضو هیات مدیره استقلال می‌خواهند امیر را از گل گهر به استقلال بیاورند، اما قرارداد امیر و تیم سیرجانی مانع این انتقال است. حالا بماند که عده‌ای معتقدند یکی از این دو عضو در ظاهر اسم امیر قلعه نویی را مطرح کرده که بعد از برکناری محمود فکری پروژه را سمت علیرضا منصوریان ببرد. این عضو هیات مدیره تصور می‌کند بعد از برکناری محمود فکری، همین که گل گهیر سیرجان با آمدن قلعه نویی مخالفت کند، نگاه‌ها سمت منصوریان و مجیدی می‌رود و از آن جایی که فرهاد مجیدی فصل پیش سرمربی استقلال بوده و قبل از فینال جام حذفی استعفا کرده، احتمال دارد وزارت ورزش راضی به برگرداندن او نباشد و منصوریان را به مجیدی ترجیح بدهد.

علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی گزینه‌های بعدی استقلال هستند. آن‌ها فعلا تیم ندارند. البته فرهاد مجیدی در رسانه‌ها گزینه هدایت ذوب آهن اصفهان است و نزدیکانش می‌گویند اگر تا به امروز سرمربی ذوب آهن نشده تنها به این دلیل بوده که زنوزی، مالک تراکتور گفته دوست دارم تو را در تبریز ببینم! و او هم منتظر است تکلیف استقلال روشن شود تا اگر به استقلال نرفت، بین ذوب آهن و تراکتور یکی را انتخاب کند! منصوریان هم دوست پرنفوذی در هیات مدیره استقلال دارد و به هرحال روی او حساب می‌کند. اما جواد نکونام و رسول خطیبی در اهواز و اراک سرگرم هدایت فولاد و آلومینیوم هستند و بعید است در این مقطع بتوانند به مجموعه آبی بیایند، هرچند هر دوی آن‌ها برای سال‌های بعد به نشستن روی نیمکت استقلال فکر می‌کنند.

اول برکناری بعد انتخاب سرمربی یا اول توافق با جانشین، بعد برکناری؟

به نظر می‌رسد یک عضو هیات مدیره استقلال اصرار دارد آن‌ها اول با فکری قطع همکاری کنند و بعد سراغ سرمربی جدید بروند. این شخص فعلا حرف از توافق با قلعه نویی می‌زند، اما آیا امیر در این مقطع از فصل، گل گهر را رها می‌کند؟

در نقطه مقابل نظر یکی دیگر از اعضای هیات مدیره این است که اول باید یک نفر را در قد و قواره سرمربی جدید دید و پسندید و انتخاب کرد و بعد دنبال برکناری فکری رفت. این سرمربی جدید کیست؟ فرهاد مجیدی که درباره اش گفته می‌شود همین که یک بار قبل از فینال جام حذفی در دعوا با احمد سعادتمند تیم را رها کرد، کافی است؟ (در واقع احمد سعادتمند با آن دعوایی که در آستانه فینال جام حذفی راه افتاد، فرهاد مجیدی را هم با خودش سوزاند!) علیرضا منصوریان که وقتی از استقلال رفت، شفر هر چقدر هم برد و برد و برد، باز نتوانست تیم را قهرمان کند؟ امیر قلعه نویی که بعید است گل گهر را رها کند و به استقلال بیاید؟ یا رسول خطیبی و جواد نکونام که خودشان تیم دارند؟

استقلال و هوادارانش در انتظار پایان بازی

فرمولی که مخالفان برکناری فوری فکری در نظر دارند این است که فعلا تا پایان هفته هجدهم که لیگ به تعطیلات می‌رود، کادرفنی استقلال با استخدام یک آنالیزور و یک تمرین دهنده تقویت شود، پس از آن اگر اوضاع استقلال بهتر نشد، در فرصت مناسب سراغ مربی جایگزین بروند و حتی اگر امکان پذیر است برای گرفتن مجوز مربی مقیم اروپا تلاش کنند. فعلا طرفین درگیر در این ماجرا بحث را به فضای مجازی کشانده اند. آن‌ها می‌خواهند فعلا پشت صحنه بمانند و روی صحنه هواداران استقلال را به میدان بفرستند. اغلب هواداران هم به شدت از کادر فنی فعلی ناراضی هستند. بازی را، اما هواداران هدایت نمی‌کنند. چهار عضو هیات مدیره که در ماجرای انتخاب احمد مددی به عنوان مدیرعامل استقلال نیز هر کدام به تنهایی مدعی بودند نظرشان اصلا این نیست و ابدا زیربار این انتخاب نمی‌روند، اما وقتی کنار هم نشستند هر ۴ نفر موافقت کردند، الان هم هر کدام به تنهایی اصلا و ابدا می‌کنند، اما باید دید آخر این بازی چه می‌شود؟!

بازی همچنان ادامه دارد...

منبع: طرفداری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین