کد خبر: ۶۹۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۵
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

تسریع در اصلاحات اساسنامه دانشگاه آزاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد این هیئت با تشکیل جلسات فوق العاده در انجام وظایف محموله از جمله بررسی اصلاحات احتمالی مورد نیاز در اساسنامه تسریع کند. 

به گزارش آفتاب، هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل و پس از بحث و بررسی درباره مسائل کلان دانشگاه ازاد اسلامی و استماع گزارش روند ارتقا کیفی امور آموزشی - پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آیین نامه هیئت های امنا استانی دانشگاه تصویب شد.

بر اساس این آیین نامه به منظور ایفا هر چه موثرتر وظایف هیئت موسس و افزایش مشارکت دانشگاهیان در اداره امور دانشگاه و بهره مندی بیشتر از خلاقیت و ابتکار آنان در هر یک از استان های کشور برای مجموعه دانشگاههای آزاد اسلامی مستقر، هیئت امنا استانی تشکیل می شود.

اعضای هیئت استانی علاوه بر حضور چهار تن از شخصیت های علمی و فرهنگی به انتخاب هیئت موسس از: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یا نمانیده تام الاختیار وی، رئیس دبیرخانه هیئت موسس یا نماینده وی، رئیس و دبیر منطقه و رئیس مستقر در مرکز استان تشکیل می شود.

بر اساس این مصوبه سیاست گذاری و اولویت بندی مسائل علمی، پژوهشی و فرهنگی واحدهای تابعه در چارچوب مصوبات هیئت موسس و تهیه سازمان اداره و تشکیلاتی و تهیه و تنظیم حساب ها و ترازنامه های ماهیانه و سالیانه واحدهای دانشگاهی و تلاش برای جذب کمک های مردمی ودولتی از وظایف هیات امنا استانی خواهد بود.

در این جلسه که روز گذشته تشکیل شد هیئت موسس مقرر کرد در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات قبلی هیئت موسس، روسای جدید بزرگترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان با پیشنهاد رئیس دانشگاه و تصویب هیئت امنا برای تایید نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

همچنین در این جلسه هیئت موسس ضمن تاکید مجدد بر راهبرد بومی سازی بیشتر در گزینش دانشجویان و تداوم اقدامات انجام شده برای ارتقا کیفی و افزایش سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در سطح ملی و جهانی مقرر کرد تاسیس مراکز واحدهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی پس از تصویب هیئت موسس در مجاری مربوط پیگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین