کد خبر: ۶۹۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۸

هجوم هزاران فلسطینی به مصر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هزاران تن از ساکنان غزه روز چهارشنبه پس از انهدام بخشی از دیوار مرزی توسط مردان مسلح ناشناس، برای خرید سوخت و غذا وارد مصر شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس بخشهایی از دیوار مرزی واقع در شهر رفح در طی چندین انفجار توسط مردان مسلحی که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند تخریب شد. ساکنین غزه که در حال حاضر تحت فشارهای رژیم صهیونیستی قرار دارند، برای خرید غذا و دیگر مایحتاج خود با هر وسیله‌ای‌ وارد مصر شدند.

 پلیس مصر تا کنون هیچ عکس العملی در جلوگیری از این اقدام انجام نداده و همچنان با هجوم فلسطینیان روبرو است. در عین حال نیروهای حماس ترافیک ایجاد شده را کنترل می‌کنند. 

ساکنین جنوبی نوار غره در شهر رفح معتقدند نظامیان حماس در این انفجار دست داشتند و فاصله به طول 200 متر از دیوار مرزی را منفجر کردند. درعین حال جنبش حماس این اتهام را رد کرده است.

گفتنی است‌ سخنگوی امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: « این مسئولیت مصر است که بر طبق توافقات صورت گرفته مرزی عمل کند. از مصر انتظار داریم این مسئله را حل کند».

او در ادامه افزود: «واضح است که ما نگران وضعیت کنونی هستیم و ممکن است هر کس وارد مرز شود».

حصار مرزی رفح این شهر را به دو بخش تقسیم می کند که بخشی از آن متعلق به مصر و بخش دیگر به فلسطین است.

 رژیم صهیونیستی روز جمعه در واکنش به افزایش حملات موشکی شبه نظامیان فلسطینی به اسرائیل حمل سوخت و سایر اقلام اساسی به غزه را متوقف کرد و این منطقه را تحت محاصره اقتصادی قرار داد. 

اقدام رژیم صهیونیستی تا کنون با اعتراض سازمانهای بین المللی از جمله صلیب سرخ روبرو شده است.

سازمان صلیب سرخ با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو فشارهای  اقتصادی اعمال شده بر ساکنین نوار غزه شد.گفتنی است اسرائیل روز گذشته تنها برای یکروز این محاصره را لغو کرد و اجازه ورود سوخت و مواد دارویی را داد.

 درعین حال کمیته بین المللی صلیب سرخ معتقد است ساکنین غزه در حال حاضر در وضعیت سختی بسر می‌برند و برای جلوگیری از فجایع انسانی موادبهداشتی و غذایی باید به طور مداوم به غزه ارسال شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین