کد خبر: ۶۹۵۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

رزمایش دریایی ایران و روسیه آغاز شد

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور است. این رزمایش در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد داشت.
رزمایش دریایی ایران و روسیه آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

رزمایش دریایی ایران و روسیه آغاز شدرزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه با حضور یگان‍های سطحی و پروازی نیروی دریایی ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم استقبال از ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ توسط یک فروند شناور نیروی دریایی ارتش و یک فروند شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام شد.

مراسم استقبال از ناوگروه کشور‌ روسیه متشکل از فریگت Stoiky و ناو سوخت رسان Kola که برای شرکت در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه 2021 وارد آب های سرزمینی کشورمان شده اند، توسط دو فروند شناور از نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه انجام شد.

گفتنی است بعد از آیین استقبال در دریا، یگان های میهمان به موقعیت های لنگر از پیش تعیین شده هدایت گردیدند و سپس فرماندهان ارشد ناوگروه روس و تیم های افسران عملیات و مخابرات آن ها توسط ترابری دریایی به بندر شهید بهشتی چابهار منتقل و حضور در جلسه توجیهی رزمایش موارد مهم را به ویژه در خصوص سریال های تیراندازی را به بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت پس از انجام هماهنگی های لازم و رفع ابهامات احتمالی مجددا به یگان های تابعه در لنگرگاه مراجعت نمودند.

امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران، یگان های شناور روسیه متشکل از ناوشکن Stoiky، ناو لجستیکی KoLa و یک فروند بالگرد حضور دارند.
وی افزود : رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه 2021 با شعار «همکاری جمعی در دریا برای امنیت تجارت دریایی» و در منطقه ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

دریادار دوم طحانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور است. این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد داشت.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق ، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته ، تیراندازی علیه اهداف مشخص ، تیر اندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین