کد خبر: ۶۹۵۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸

مقام آمریکایی: پیش از نتایج تحقیقات حادثه اربیل قضاوت نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر حق پاسخگویی این کشور نسبت به عاملان حمله راکتی روز دوشنبه در اربیل عراق تاکید کرد و گفت پیش از نتایج تحقیقات، نسبت به عوامل آن، قضاوت نمی‌کند.
مقام آمریکایی: پیش از نتایج تحقیقات حادثه اربیل قضاوت نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

ند پرایس روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی که برخی ایران یا گروه‌های نیابتی آن را مسئول این حادثه می‌دانند، افزود: روز گذشته وزیر خارجه آمریکا با مسرور بارزانی صحبت کرد و امروز صبح هم با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تماس داشت.

وی ادامه داد: اطمینان از ایمنی آمریکایی‌ها و اماکن امنیتی آن در بالاترین سطح اولویت ما قرار دارد اما نمی‌خواهیم از تحقیقاتی که در جریان است، پیشی بگیریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما در تماس نزدیک با مقامات اقلیم کردستان عراق و بغداد خواهیم بود تا در نهایت عاملان آن را پاسخگو سازیم.

پرایس با بیان اینکه «به طور جدی از شرکای عراقی خود در انجام این تحقیقات حمایت خواهیم کرد»، اظهار کرد: خواه اینکه این عملیات توسط ایران انجام شده باشد یا نیروهای نیابتی آن یا نیروهای دیگر مشابه آن، ما قصد نداریم قضاوت پیش هنگام داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در همکاری با شرکای عراقی حق پاسخ را در زمان و مکانی که خودمان انتخاب می‌کنیم، محفوظ می‌داریم و آن را در همکاری با شرکای عراقی انجام خواهیم داد. ما بر حق حاکمیت عراق تاکید داریم و این اقدامات در هماهنگی با آنها انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین