کد خبر: ۶۹۵۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

عروسی به سبک کرونا/از ناهار عروسی تا آرایشگاهِ ۳ صبح!

شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، شیوه برگزاری مراسم عروسی را تغییر داده و به نظر می‌رسد دشواری‌های جدیدی هم برای عروس و دامادها ایجاد کرده است.
عروسی به سبک کرونا/از ناهار عروسی تا آرایشگاهِ ۳ صبح!
آفتاب‌‌نیوز :

با شایوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته تالارهای پذیرایی به عنوان مشاغل پرخطر تعطیل شدند، اما از هفته آخر دی ماه که در پی ایجاد محدودیت‌های سختگیرانه بسیاری از استان‌های کشور در وضعیت زرد قرار گرفتند، تالارها در این مناطق مجاز به بازگشایی شدند. در این میان محدودیت تردد خودروها که تا ساعت ۲۱ در همه استان‌ها در نظر گرفته شده، شکل و شمایل عروسی‌ها را نیز تغییر داده است. به طوری که عروسی‌ها یا از ساعت ۱۱ صبح تا سه بعد از ظهر به صرف ناهار برگزار می‌شود یا ساعت ٤ تا ٨ شب. البته تالارهایی هم هستند که تعیین ساعت را به عهده مشتری می‌گذارند و حاضرند مطابق معمول گذشته مراسم را برگزار کنند. نکته جالب‌تر اینکه برخی تالارهای بزرگ که بیش از ۶۰۰ نفر ظرفیت دارند مهمان زیر ۱۰۰ نفر نمی‌پذیرند.

نرخ منوی غذای عروسی در نقاط مختلف تهران

برای تخمین قیمت منوی غذای تالارها در این شرایط پرس وجو از تالارهای نقاط مختلف تهران حاکی از آن است که به طور متوسط منوی تالارهای شرق و غرب تهران بین ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و در جنوب تهران بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر محاسبه می‌شود. اما در شمال تهران وضعیت متفاوت است؛ به‌طوری‌که قیمت منوی غذای تالارها به ازای هر نفر از ۲۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۵۷۰ هزار تومان هم می‌رسد.

در این میان آرایشگاه‌ها هم باید خود را با شرایط جدید وفق دهند؛ هرچند همه حاضر به این کار نیستند. برخی آرایشگاهها زمانیکه یک عروس باید در آرایشگاه بماند را بین چهار تا شش ساعت اعلام کردند؛ بنابراین اگر مراسم عروسی ساعت ۱۱ شروع شود و عروس و داماد پیش از آن یعنی ساعت ۹ باید به آتلیه برسند، عروس بسته به نوع آرایشگاه باید بین ساعت ٣ تا ٥ صبح به آرایشگاه برود!

البته آرایشگران هم پیشنهادهای مختلفی برای چنین شرایطی دارند. برای مثال یکی از آن‌ها می‌گوید: «می‌تونی بعد از مراسم بری آتلیه، اگرهم مشکلی برای تور یا آرایش پیش اومد بعد از عروسی بیا آرایشگاه بدون هزینه ترمیم می‌شه». اما آرایشگاه دیگری می‌گوید زودتر از ۱۰ نمی‌تواند کار را تمام کند، مگر اینکه به ازای هر ساعت زودتر ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شود. برخی می‌گویند که می‌توانند فشرده‌تر کار کنند و نیازی به حضور در ساعت ٣ صبح نیست و برخی هم تابع مشتری هستند و هر ساعتی که عروس بخواهد در آرایشگاه حاضر می‌شوند.

پکیج آرایشگاه عروس چقدر آب می خورد؟

قیمت‌ پکیج‌های عروس شامل شینیون، آرایش، طراحی ناخن، پاکسازی و اصلاح پوست و غیره در جنوب، شرق و غرب تهران بین یک تا دو میلیون و ٥٠٠ هزار تومان و در شمال تهران بین دو تا پنج میلیون تومان است. نکته جالب هم اینجاست که برخی از آرایشگاه‌ها محدوده قیمتی اعلام می‌کنند که حداقل آن فقط شامل شینیون و آرایش است و برای سایر خدمات مبلغ اضافی دریافت می‌کنند.

اما نکته جالب‌تر اختلاف قیمت چشم‌گیر خدمات تالار و آرایشگاه ها در شمال تهران با سایر مناطق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین