کد خبر: ۶۹۶۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

درخواست نماینده آمریکا از ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن خاطر نشان کرد، ایران فرصت کمک به حل وفصل مناقشه در یمن را دارد.
درخواست نماینده آمریکا از ایران
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه خبری هیل، تیموتی لندرکینگ نماینده ویژه دولت آمریکا در امور یمن با اشاره به رویکرد رئیس جمهور جدید آمریکا برای به کار گیری دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ در یمن از بازیگران منطقه ای خواست تا در این مسیر همکاری کنند.

لندرکینگ اظهار داشت: گفت‌وگوها در منطقه و داخل یمن نشان دهنده وجود تمایل برای پایان دادن به مناقشه این کشور است. من از بازیگران کلیدی همچون ایران می خواهم تا برای رسیدن به این هدف همکاری کنند.

وی در ادامه بدون اشاره به نقش مخرب آمریکا و متحدان منطقه ای اش، به ویژه عربستان سعودی در آغاز و استمرار جنگ یمن گفت: این فرصت برای ایران وجود دارد که از این تلاش ها حمایت و از حل مسالمت آمیز درگیری ها در یمن پشتیبانی کند.

تیموتی لندرکینگ که به تازگی از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عنوان نماینده دولت در امور یمن منصوب شده است در ادامه فرافکنی های خود به طرح ادعاهایی خصمانه علیه ایران پرداخت و مدعی شد که تهران با حمایت از حوثی ها نقش غیر سازنده در یمن ایفا کرده است.

وی از جمهوری اسلامی ایران خواست تا تمام تلاش خود را برای حل وفصل این مناقشه به کار گیرد.

این مقام آمریکایی با اشاره به رایزنی اخیر خود با نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که با مارتین گریفیتیس درباره دیدارهایش با مقامات ایرانی نیز صحبت کرده است.

مارتین گریفیتیس نماینده سازمان ملل در امور یمن هفته گذشته به تهران سفر و با مقامات ایرانی درباره وضعیت کنونی یمن رایزنی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
1
ایران که از مسیر دیپلماسی همه مشکلات سیاسی یمن را حل کرده بود این شما بودید که با بهم زدن بازی وشروع جنگ یمن این کشور را به خاک وخون کشیدید.شما فکر می کردید که چند ماهه یمن را تصرف وحکومت مورد نظر خودتان را دریمن تثبیت می کنید ولی از قدرت ونفوذ حوثی ها دریمن غافل بودید.خودتان مسبب همه مشکلات بودید خودتان هم باید مشکلات را حل کنید وگرنه ایران بدنبال صلح وآشتی بین مردم یمن است.ایران نمی خواهد حتی یک قطره خون از کسی در یمن ریخته شود وخواهان آشتی ملی وزندگی براساس دوستی وبرادری میان همه مردم یمن است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین