کد خبر: ۶۹۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۷

آیاماتیوس سرمربی تیم ملی می شود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار متناقضی در خصوص انتخاب لوتار ماتیوس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران وجود دارد. در حالیکه بخش های خبری سیما این خبر را از قول ماتیوس تکذیب کرده اند اما برخی شنیده ها از تحقق این خبر در آینده ای نزدیک خبر می دهند. حتی گفته می شود عقد قرارداد با وی روز شنبه اعلام می شود. 

گفته می شود کار عقد قرار داد با لوتار ماتیوس به عنوان سرمربی تیم ایران تمام شده است.

به گزارش آفتاب، در حالیکه اخبار متناقضی درباره انتصاب لوتار ماتیوس بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران منتشر می شود روزنامه قدس از توافق قطعی طرف ایرانی با وی خبر داد.

به نوشته این روزنامه ناصر شفق كه به عنوان نماينده فدراسيون فوتبال در فرانكفورت آلمان به سر مي برد، با لوتار ماتيوس به توافق رسيد و اين آلماني سرشناس هفته آينده (دوشنبه يا سه شنبه) به تهران خواهد آمد تا قرارداد خود را ثبت نمايد.

گفته می شود از جمله شرايط او كه مورد تأييد فدراسيون قرار گرفته، دريافت 4 ميليون دلار براي دو سال به اتفاق يك دستيار و يک بدنساز می‌باشد. شنيده ها حاكي است ماتيوس با توجه به سابقه دوستی با علی دايی از او به عنوان يكی از دستياران خود استفاده خواهد كرد.

نكته قابل ذكر اينكه چنانچه ماتيوس موفق شود تيم ملی را به جام جهانی رهنمون سازد، پاداش ويژه‌ای دريافت خواهد كرد.

ماتيوس از بازي با كويت بر روي نيمكت تيم ملی خواهد نشست و بازي در مقابل سوريه با همين كادر فنی فعلی پيگيری خواهد شد.

هر چند پرداخت مبلغ 4 ميليون دلار تا كنون در فوتبال ما بی سابقه بوده است، اما شنيديم، علي كفاشيان اين موضوع را با علی آبادی در ميان گذاشته و وی نيز با جلب رضايت اعضای هيأت دولت، تأييد نهايی را به نماينده فدراسيون در فرانكفورت داده است.

در همين ارتباط علی دايی گفت: ماتيوس از دوستان قديمي من است كه در بايرن مونيخ خاطرات خوبي با هم داريم، اما من در خدمت باشگاه سايپا هستم و با اين تيم قرارداد دارم، لذا به جاي ديگري فكر نمي كنم. اما شنيده ها حاكي است اين موضوع با مسؤولان باشگاه سايپا هم هماهنگ شده و قطعاً علي دايي در كنار ماتيوس خواهد بود.

اما ماتیوس در این خصوص با رد همه شایعات اعلام کرده است تاكنون درخواستی برای هدايت تيم ملی فوتبال ايران دريافت نكرده است.

رسانه‌هاي آلمان اين مطلب را روز چهارشنبه به نقل«لوتار ماتيوس» كاپيتان سابق تيم ملی فوتبال این کشور اعلام كردند.

البته ماتيوس در عين حال ابراز آمادگي كرد كه با مسوولان فدراسيون ايران در اين زمينه گفت وگو كند.

این در حالی است که ناصر شفق که اکنون در آلمان به سر می برد اعلام کرده است: علاقمندی ماتیوس برای ما بسیار ارزشمند است و وی می تواند یکی از گزینه های جدی برای هدایت تیم ملی باشد چرا که حضور ماتیوس در فوتبال ایران تبلیغات مثبتی را نیز به همراه خواهد داشت و نباید چنین موضوع مهمی را نادیده گرفت.

این در حالی است که بنا بر اعلام فارس كريستف دام، ‌مربی تيم كلن نيز دومين گزينه آلمانی مورد نظر برای هدايت تيم ايران است.

گفته می‌شود فدراسيون فوتبال ايران تاكنون مذاكراتي با ديگر مربيان آلمانی همچون پتر نوی روور و وينفريد شفر داشته كه بی ثمر بوده است.

به هر حال پیگیری مذاکرات با مربیان طراز اول فوتبال دنیا نیازبه طی مقدماتی شامل ؛ پیش مذاکره ، انجام توافقات مقدماتی ، مذاکرات اصلی و عقد قرارداد نهایی دارد که هریک از آنها نیاز به صرف زمان حداقل دو هفته ای است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین