کد خبر: ۶۹۶۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹

مرزهای خوزستان بسته می‌شوند

استاندار خوزستان با اشاره به بسته شدن مرزهای این استان، گفت: در صورت اجرای طرح غربالگری محله به محله حلقه انتشار ویروس شکسته خواهد شد و افراد مبتلا دقیق‌تر شناسایی و قرنطینه می‌شوند.
مرزهای خوزستان بسته می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز جمعه در پایان نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران گفت: پیش از اینکه استان خوزستان در شرایط آبی به سر می‌برد، مهم‌ترین مشکل آن بود که برای مردم عادی انگاری صورت گیرد و تصور عموم بر این بود که همه چیز حل شده است.

استاندار خوزستان افزود: در نتیجه این عادی انگاری مراسم‌های مختلف، رفت و آمدها و مسافرت‌ها و… دقیقاً مانند شرایطی که کرونا نباشد، انجام شد و در نتیجه بیماری کرونا آن هم از نوع جهش یافته با منشأ انگلستان گسترش یافت.

وی ادامه داد: منشأ گونه جهش یافته ویروس کرونا از خارج کشور است؛ لذا در مرحله اول مرزها در بخش مسافرتی به مدت یک هفته بسته می‌شوند و پس از یک هفته اگر شرایط کنترل نشود، این محدودیت تمدید خواهد شد؛ همچنین در مرزها باید شرایطی ایجاد شود تا امکان تست سریع از مسافران فراهم خواهد شد.

سلیمانی دشتکی: ممنوعیت تردد روزانه از ساعت ۲۱ تا ۴ با قدرت ادامه پیدا می‌کند و در شهرستان‌های قرمز اصناف، ادارات و دیگر دستگاه‌ها برابر با محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های مشخص شده فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این شهرستان‌ها تعطیلی بازار، اصناف و دست‌فروشان به جز گروه یک شغلی به طور کامل انجام می‌شود و کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی با یک سوم ظرفیت فعال خواهند بود؛ همچنین ادارات و دستگاه‌ها نیز به جز دستگاه‌های ضروری و خدمات رسان حداکثر با یک سوم فعالیت می‌کنند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و افراد مسن حتماً در دورکاری باشند و همه نهادها، دستگاه‌ها و بخش خصوصی موظف هستند که به کمک طرح شهید سلیمانی بیایند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در صورت اجرای طرح غربالگری محله به محله حلقه انتشار ویروس شکسته خواهد شد و افراد مبتلا دقیق‌تر شناسایی و قرنطینه می‌شوند و خانواده و بستگان بیمار و کسانی که با بیمار تردد داشته باشند، تست می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ورودی‌ها و خروجی‌های استان کنترل بیشتری انجام می‌شود، گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز درخواست می‌شود در کنار دبیری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، امر سخنگویی این ستاد را بر عهده گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
لطفا یه بازرسی به شرکتهای منطقه ویژه ماهشهر بفرستین تا اوضاع رو بررسی کنه درخصوص اجرای مصوبات ستاد کرونا.نامه میزنن که ۵۰درصد محل کار بیان بعد توش مینویسن اگه کار بود باید همه هم بیان.خوب چرا کارها رو کمتر نمیکنین تا ازین اوضاع رد بشیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین