کد خبر: ۶۹۶۴۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

وزیر کشور: امسال نمایشگاه بهاره نخواهیم داشت/منع تردد در خوزستان

وزیر کشور با تاکید بر این که فروشهای فوق العاده ویژه نوروز توسط اصناف پیگیری خواهد شد از عدم برگزاری نمایشگاههای بهاره برای امسال خبر داد.
وزیر کشور: امسال نمایشگاه بهاره نخواهیم داشت/منع تردد در خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز چندین دستور کار داشتیم که نخست نحوه و چگونگی و ارزیای علمکرد طرح شهید سلیمانی با ارائه گزارشی از سوی بسیج به عنوان یکی از اضلاع طرح ، وزارت بهداشت به عنوان مسئول هماهنگ کننده و سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت طرح بررسی شد.

وی افزود: مقرر شد ظرف سه هفته آینده رزمایشی کلی در کل کشور با اولویت مناطق قرمزو نارنجی و به ویژه خوزستان داشته باشیم که در این راستا کمیته امنیتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی طرح را بر عهده دارد. به این ترتیب طرح شهید سلیمانی با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت نگرانی از ترددهای بین شهری و داخل شهری با توجه به نزدیکی به ایام نوروز بود که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت . نیروی انتظامی گزارشی را ارائه کرد و مقرر شد برای ایام نوروز طرح ویژه ای ارائه شود که با جدیت تردد در جاده ها به ویژه اتومبیل هایی که افراد مثبت در آنها حضور دارند با اتصال سیستم نیروی انتظامی به وزارت بهداشت نظارت روی آنها انجام شود.از سوی دیگر مقرر شد منع ترددهای شبانه نیز با جدیت پیگیری شود و در محل‌های تجمع اتوبوس و کامیون ها نیز طرح جدید با جدیت اعمال شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که امسال نمایشگاههای بهاره نخواهیم داشت، افزود: موضوع خریدهای نوروز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد امسال نمایشگاه نداشته باشیم و فروشهای فوق العاده توسط اصناف پیگیری شود. در همین راستا از اصناف تقاضا داریم رعایت پروتکل ها را با جدیت در دستور کار داشته باشیم و مردم نیز ضمن رعایت پروتکل ها برای خرید به جایی که تجمع وجود ندارد مراجعه کنند. در خصوص دستفروشان نیز شرایطی که توسط شهرداری ها، اصناف، ناجا و استانداری طرحی که آماده شده و ابلاغ خواهد شد باید به درستی رعایت و به آن عمل کنند.

وی در خصوص تامین و توزیع واکسن نیز گفت: در این جلسه این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که ورود واکسنهای خریداری شده سریعتر انجام شود تا با اولویت بندی که توسط وزارت بهداشت تعیین شده نسبت به واکسیناسیون اقدام شود.

رحمانی فضلی در خصوص آخرین وضعیت استان خوزستان در شیوع کرونا ویروس، تصریح کرد: مرزهای ما با عراق بسته خواهد شد و ترددهای بین شهری و تردد به خوزستان بسته خواهد شد. همچنین مقرر شد دادستانی اعمال قانون توسط ناجا را با جدیت پیگیری کند و اصناف نیز در این حوزه باید ضمن همکاری رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: رسانه ها باید با ایجاد فرهنگ عمومی زمینه رعایت بیش از پیش مردم را فراهم کنند. مردم خوزستان تاکنون نسبت به شرایط متوسط کشور در زمینه رعایت پروتکل ها خوب عمل کردند؛ اما ورود حدود 300 الی 400 نفر از مرز وجود داشته که کارشناسان دلیل اصلی شرایط به وجود آمده را این مساله می دانند.لذا مرز مسدود شده است تا مشکل خوزستان نیز به زودی حل شود و به این ترتیب نوروز خوبی را پیش رو داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین