کد خبر: ۶۹۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

حزب حاکم ترکیه: رویای یونان را به کابوس مبدل می‌کنیم

سخنگوی حزب حاکم بر ترکیه در واکنش به برگزاری نشستی بین یونان و برخی کشورهای دیگر گفت، رویای یونان و قبرس را برای تشکیل یک ائتلاف ضد ترکیه به کابوس مبدل می‌کند.
حزب حاکم ترکیه: رویای یونان را به کابوس مبدل می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی حزب حاکم بر ترکیه در واکنش به برگزاری نشستی بین یونان و برخی کشورهای دیگر گفت که رویای یونان را برای تشکیل ائتلاف ضد ترکیه به یک کابوس مبدل می‌کند.

به نوشته وبگاه «احوال» «عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم «عدالت و توسعه» در ترکیه در این باره گفت، رویای یونان و قبرس برای تشکیل یک ائتلاف علیه ترکیه به یک کابوس مبدل می‌شود. سخنگوی حزب حاکم ترکیه در ادامه کنار گذاشتن ترکیه و قبرس ترک نشین از یک ابتکار جدید بین‌المللی برای بحث در زمینه امور مرتبط با مدیترانه انتقاد کرد.

چندی قبل نشستی (فیلا) در آتن با حضور یونان، قبرس، مصر، بحرین، عربستان و امارات و فرانسه به عنوان عضو ناظر برگزار شد. سخنگوی حزب عدالت و توسعه در ادامه گفت که یونان و قبرس از این اقدام برای متحد کردن کشورها علیه ترکیه جهت پیگیری منافع خود درمنطقه بهره می‌جویند.

این مقام ترکیه‌ای گفت: «ما ضمانت می دهیم که رویای آن‌ها به کابوس مبدل می‌شود.»

ترکیه با یونان و قبرس بر سر دسترسی بر منابع انرژی شرق دریای مدیترانه مشکل دارد. این کشور در روزهای اخیر اعلام کرده که به عملیات خود در آب‌های بین‌‌المللی مدیترانه ادامه خواهد داد.

دولت ترکیه طی سال گذشته چند کشتی حفاری و اکتشافی به مناطقی از شرق مدیترانه فرستاد؛ مناطقی که به گفته این کشور تحت حاکمیت ترکیه هستند، اما یونان ضمن رد اقدامات ترکیه مدعی است که آنکارا در حال نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت آتن و قبرس است.

این اقدمات ترکیه در شرق دریای مدیترانه به تشدید تنش‌ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند؛ با این حال، ترکیه اعلام کرده که این کشور تنها در حال تأمین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین