کد خبر: ۶۹۶۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲

۱۰ درصد فضای پارک‌ها به بانوان اختصاص می‌یابد

دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور گفت: ۱۰ درصد از فضای پارک‌ها و بوستان‌ها در استان‌های مختلف برای ورزش و تفریحات بانوان اختصاص می یابد.
۱۰ درصد فضای پارک‌ها به بانوان اختصاص می‌یابد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار «مهدی رضاییان» روز شنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی، افزود: پیشنهاد اختصاص محیط امن در پارک‌ها و بوستان‌های کشور برای ورزش و فعالیت‌های تفریحی بانوان به وزیر کشور ارایه شده و هماهنگی‌ لازم نیز با معاونت عمرانی این وزارتخانه انجام شده‌است.

وی سلامت، معیشت و شرافت انسانی را سه هدف مهم و کلان در راهبردهای توسعه محور کشور عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه سلامت در مدت زمان شیوع ویروس کرونا اقدامات موفق و موثری را در مقابله با این بیماری و سلامت برای جامعه انجام داده‌اند.

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور خاطرنشان کرد: در حوزه معیشت نیز با توجه به تلاقی این بخش با شیوع ویروس کرونا، مدیریت مناسبی برای کشور و استان مرکزی در زمینه اقتصادی و معیشتی مردم انجام گرفته و توفیقات خوبی در این راستا حاصل شده‌است.

سردار رضاییان گفت: در مقوله شرافت انسانی که ضلع دیگری از اضلاع اهداف کلان کشور می‌باشد، راهبردهای موثری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شرافت انسانی موضوع دستوری نیست و در تمام ادیان الهی به این حوزه به صورت تشویقی نگاه و عمل شده‌است.

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب هرچه با محوریت تشویق دنبال شود موفقیت بیشتری در جامعه حاصل می‌شود.

سردار رضاییان افزود: ترویج عفاف و حجاب در جامعه با چهار حوزه شامل دستگاه‌ها و مجموعه‌های وابسته، مکان‌های عمومی و تفریحی، مناطق حاشیه‌ای و فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: کنترل فضای مجازی موضوع مهمی در کشور است و این مساله به نتیجه نمی‌رسد مگر کارها برنامه‌محور بوده در بین دستگاه‌ها تقسیم شود.

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر محیط بیرونی در فضای مجازی نیز مسئولیت داشته باشند.

وی اظهارداشت:کنترل آمار آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، زنان خیابانی، معتادان، سن ازدواج و فاصله ازدواج تا طلاق در جامعه باید از شرایط کنونی فاصله بگیرد و این مهم به اشراف اطلاعاتی نیاز دارد.

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور با یادآوری برگزاری نشست‌های نقشه فرهنگی کشور گفت: این نشست‌ها که با حضور معاون اول ریاست جمهوری برگزار می شود بالاترین سند فرهنگی کشور است.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی استان علاوه بر انجام وظایف خود در زمینه عفاف و حجاب باید بستر گسترش عملیاتی راهبردهای مذکور را در جامعه بگسترانند.

سید«علی آقازاده» افزود: همانگونه که اقتصاد دستوری نیست، حجاب نیز دستوری نبوده و باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی زمینه ترویج حجاب در جامعه فراهم شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارشاد در جاهایی باید در زمینه ترویج عفاف و حجاب در جامعه ورود کنند که این ورود نیز باید حساب شده و بانمایه فرهنگی و ارشادی باشد.

استاندار مرکزی بابیان اینکه تنها از دید دولتی و حکومتی نباید به بحث عفاف و حجاب در جامعه توجه شود خاطرنشان کرد: برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه باید به این مهم به صورت عمومی و مردمی توجه شود.

آقازاده گفت: دستگاه‌های فرهنگی، مردمی و موسسات دینی باید هماهنگ و همراه با دستگاه‌های دولتی برای ترویج هرچه بیشتر عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: در تمامی ادیان الهی به عفاف و حجاب سفارش شده و رعایت این مهم در طبیعت انسان‌ها قرار دارد.

«بهروز اکرمی» افزود: حاکمان اسلامی وظیفه دارند امکانات لازم را برای مسلمانان فراهم کنند که یکی از این موضوعات عفاف و حجاب است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
لطفا فکری هم برای پیاده روها بکنید که مردها دچار گناه نشوند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین