کد خبر: ۶۹۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۱
نوبخت در جمع خانواده‌های شهدا:

جذب احرار یا دفع ابرار؟

دفع تدریجی یاران انقلاب صحیح نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محمدباقرنوبخت دبیرکل حزب اعتدال‌و‌توسعه که در روز پنجشنبه به دعوت خانواده‌های معظم شهدا و هواداران حزب در مسجد حضرت حجت ‌(عج) در بازار دوم نازی‌آباد در جنوب تهران سخنرانی می کرد، گفت: در حالی که با روش «حسینی» می توان «حُر» را از اردوگاه «یزیدیان» جذب نمود،‌ قطعاً دفع تدریجی جمعی از فرزندان انقلاب و یاران امام و رهبری تاسی از منش حسینی نیست، امروز نسل دوم انقلاب بیش از هر زمان نیازمند آگاهی از آموزه‌های اسلام راستین و شناخت از سیره واقعی اهل بیت است.

وی با اشاره به تاکید حضرت امام‌خمینی(ره) در زنده نگه داشتن قیام اباعبدالله(ع) گفت: برای انتقال پیام امام حسین فقط ذکر مصائب اهل بیت هرچند که لازم است، ولی کافی نیست، امروز نسل جوان ایران اسلامی بیش از آنکه نیازمند آگاهی از شرح تاریخ حماسه حسینی باشد محتاج شناخت فلسفه تاریخ قیام امام حسین(ع) است.

نوبخت با نگاهی گذرا به تاریخ حادثه کربلا درخصوص فلسفه این رخداد تاریخی تاکید کرد: امام حسین(ع) برعلیه فساد و قدرت طلبی عده ای که با ظاهر دین به دنبال بیعت و تبعیت دیگران بودند قیام کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) در طول پنجاه سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) نه تنها با نسلی جدید و تازه به دوران رسیده مواجه بود بلکه با جمعیتی روبرو بود که تحت تاثیر تخریب تدریجی صحابه و اهل بیت رسول خدا(ص) در مسلمانی علی(ع) و نمازخوانی او نیز تردید داشتند و برای جلوگیری از خروج فرزند دختر رسول خدا مهیای جنگ با او بودند.

نوبخت درخصوص ویژگی اجتماعی کشور گفت: امروز نیز نسل دوم انقلاب در معرض تاثیرپذیری تخریب‌های سنگین و برنامه‌ریزی شده عده‌ای نسبت به یاران امام و پیشکسوتان انقلاب قرار دارند.

وی گفت: جامعه شاهد حذف تدریجی جمعی از فرزندان انقلاب و یاران امام و رهبری است. متاسفانه در هر انتخاباتی عده ای از دلسوزان انقلاب کنار گذاشته می‌شوند، در حالی که برای جوانان نسل دوم انقلاب چگونگی آن قابل توجیه نیست.

نماینده چهار دوره مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: به‌طور نمونه برای رد صلاحیت دو استاندار و تعدادی از نمایندگان ادوار مردم گیلان چه استدلالی برای جمعیت جوان این استان خواهیم داشت؟
یا باید ثابت نمود که انقلاب اسلامی در گذار و عملکرد خود به نقطه‌ای رسیده که حتما نمایندگان پیشین دولت و ملت دیگر با آن همراهی نمی‌کنند و یا آنطور که معاون وزیر کشور در گزارش رد صلاحیت‌ها ادعا نمودند "که عده‌ای معتاد و یا قاچاقچی و..." اینان نیز چنین بوده‌اند! و سلب صلاحیت شده اند و یا خودپسندی سیاسی عده‌ای مانع از حضور آنان در حلقه یاران انقلاب و خدمت‌گزاران مردم می‌شود.

نوبخت اضافه کرد: این در حالی است که اکثر آنها در تمام مراحل انقلاب بخصوص در آزمون بزرگ جنگ به سربازی امام و نظام اسلامی افتخار می‌کردند و برخی از آنان جانباز جنگ تحمیلی می‌باشند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در خاتمه ابراز امیدواری کرد که راه برون‌رفت از چنین شرایطی و پاسداری از خون شهدا و تاسی و روی‌آوری به وصایای بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی(ره) است که امام رمز بقای انقلاب را همان رمز پیروزی انقلاب یعنی وحدت می دانستند.

وی گفت: قطعاً وحدت نه به معنی تسلیم و تبعیت گروه‌های مختلف اجتماعی از یک گروه خاص سیاسی است، بلکه تنها با پرهیز از خودخواهی‌های سیاسی و تحمل نظرات اصلاحی دیگر وفاداران انقلاب و اولویت منافع‌ملی بر مطامع‌گروهی می‌توان در برابر اجماع درحال شکل‌گیری جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران مقاومت نموده و وعده‌های داده شده به مردم را تحقق بخشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین