کد خبر: ۶۹۶۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

یونسی: فرهنگ ایران زمین، فرهنگ خداپرستی، صلح طلبی و عدالت جویی است

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تاکید کرد: فرهنگ ایران زمین، فرهنگ خداپرستی، صلح طلبی و عدالت جویی است و ادیان بزرگ آسمانی بشر را به یکتاپرستی، اخلاق و مردم دوستی دعوت کرده‌اند.
یونسی: فرهنگ ایران زمین، فرهنگ خداپرستی، صلح طلبی و عدالت جویی است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی با صدور پیامی به نخستین جشنواره جایزه "نشان فروهر" افزود: بی گمان آنچه مردمان این سرزمین را در طول تاریخ چند هزار ساله و در فراز و نشیب زمانه، حفظ و حراست کرده است، فرهنگ و زبان این ملت است. فرهنگ و زبان های باستانی ایران زمین، به همین جهت، برای ما ایرانیان حیاتی و هویت ساز است.

یونسی اظهار داشت: فردوسی، سعدی، مولوی و حافظ از جمله حکما و اندیشمندان بزرگ و فرهیخته این سرزمین بودند که برای حفاظت و پاسداری از این فرهنگ و زبان فارسی، تمام عمر و سرمایه خویش را هدیه کرده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه و تحقیق در فرهنگ این سرزمین در می‌یابیم که فرهنگ ایران زمین، فرهنگ خداپرستی، صلح طلبی و عدالت جویی است. به همین جهت، ادیان بزرگ آسمانی بشر را به یکتاپرستی، اخلاق و مردم دوستی دعوت کرده‌اند در این فرهنگ جای گرفته و پیروان ادیان توحیدی از زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان، صابئین مندایی و مسلمانان این سرزمین را بستری مناسب برای جهان زیست و تعالی و تکامل خوبش برگزیده‌اند.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تاکید کرد: ایرانیان بر پایه همین فرهنگ، در طول تاریخ به علم و خردورزی و دین و خداپرستی، توجه ویژه داشته‌اند. میراث گران بهای ایران زمین، آیین‌ها و جشن‌هایی چون نوروز و مهرگان بود که بر اساس ایده شادی، نیکی، صلح، مدارا، مهرورزی به همگان و همبستگی اقوام ایرانی بنا شده است.

یونسی در این پیام خاطر نشان کرد: یکتاپرستی، خردورزی و شادزیستی و آرزوی شادی برای همگان، عناصر تشکیل دهنده فرهنگ و تمدن ایرانی هستند فرهنگی که همگان را به گفت وگو، رواداری، حفظ کرامت انسان و رعایت حقوق شهروندوندان از هر قوم، دین و مذهبی دعوت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر مهم ترین دلیلی که به چاپ و پژوهش در این زمینه، اهتمام کمتری داده می‌شود، کم توجهی به این امر مهم و حیاتی و عدم درک درست از تاثیر آن بر جامعه است. بدین جهت، توجه مسئولان مرکز فرهنگی و انتشاراتی "فروهر" به این امر و برگزاری "نخستین جشنواره نشان فروهر" با انگیزه ایجاد توجه لازم به فرهنگ و زبان‌های ایران باستان، قابل تقدیر و تحسین است. اینجانب به نمایندگی از دولت تدبیر و امید و رییس جمهوری از این اقدام فرهنگی شایسته، قدردانی می‌کنم.

یونسی در پایان ضمن تقدیر از برپایی جشنواره علمی، فرهنگی توسط انتشارات وزین فروهر، سال نو را سالی سرشار از امید، نشاط و سلامتی برای همه ایرانیان آرزو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین