کد خبر: ۶۹۶۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

مدارس ماکو و بازرگان تعطیل شد

مدیر آموزش و پرورش ماکو از تعطیلی مدارس ماکو و بازرگان بدلیل برودت هوا خبر داد.
مدارس ماکو و بازرگان تعطیل شد
آفتاب‌‌نیوز :

نادر بهرامی گفت: طبق دستور وزارت آموزش و پرورش سوم اسفند ماه مقرر بود تمامی مدارس که با دستورالعمل های ابلاغی مساعد برای بازگشایی هستند، فعالیت کنند ولی در شهرستان در پی بارش برف این بازگشایی به روزهای آینده موکول شد.

وی ادامه داد: کلیه مقاطع تحصیلی شهری و روستایی ماکو و بازرگان (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) به علت برودت هوا روز یکشنبه سوم اسفند ماه در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل اعلام می شود.

وی افزود: امید داریم دانش آموزان امروز را نیز در خانه خود و در بستر فضای مجازی و تلویزیون به فراگیری علوم به پردازند.

مدیر آموزش و پرورش ماکو در پایان با تاکید بر اینکه در روزهای آینده اطلاع‌رسانی در زمینه بازگشایی مدارس مستعد برای آغاز فعالیت اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: همانگونه که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است این بازگشایی صرفاً اختیاری بوده و هیچگونه اجباری در حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد.

میدان دواب و هفته بازار شوط تعطیل شد

فرماندار شوط گفت: یک تالار در شوط پلمب شد.

حسن عبدالهی اصل ۲ اسفند ماه در سی و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان با ابراز خبری مبنی بر پلمب یکی از تالارهای شوط طی روز های گذشته گفت: این تالار بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب و در جهت پیشگیری از انتشار کرونا ویروس، متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته وی شوط با تغییر وضعیت از رنگ زرد به نارنجی رسیده است که بر این اساس لازم است تا مردم این شهرستان با همراهی بهداشت و درمان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کنند و این تغییر رنگ را جدی بگیرند.

فرماندار شوط تاکید کرد: رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک که ناشی از کاهش نگرانی مردم و عادی انگاری در جامعه است موجب شده تا وضعیت این شهرستان به نارنجی تغییر پیدا کند.

عبدالهی از تعطیلی میدان دواب و هفته بازار شوط، خبر داد و افزود: فروشندگان، بازاریان و دست فروشان نیز باید از مراجعه به تعطیلی میدان دواب و میدان هفته بازار شهر یولاگلدی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند تا بتوانیم شاهد ریشه کن شدن کرونا باشیم.

به گفته وی، مردم درباره مسایل بهداشتی باید بیشتر دقت و از عادی‌سازی در کرونا پرهیز کنند، حساسیت های قبلی را همچنان مد نظر قرار دهند و شیوه‌نامه‌ها را بیش از پیش رعایت کنند.

فرماندار شوط تاکید کرد: به دلیل عادی انگاری، متاسفانه شهر به وضعیت نارنجی بازگشته است که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و افزایش تجمع ها، محدودیت های سخت که برای فضای کسب و کار در آستانه عید بسیار نامناسب است، بازخواهد گشت.

وی با اشاره به اینکه اجتماعات، محل مناسبی برای تکثیر و انتقال ویروس کرونا است، افزود: برای جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس باید از برگزاری هرگونه مراسم شادی عزا و اجتماعات دیگر پرهیز کرد.

عبدالهی با اشاره به اینکه، محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان متناسب با وضعیت نارنجی اجرا می‌شود و محدودیت‌های تردد بین شهری، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارها و نماز جمعه در مساجد ابلاغ شده و دورکاری کارکنان نیز اجرا می‌شود، افزود: بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر عدم رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و دورهمی خانوادگی،شب نشینی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین