کد خبر: ۶۹۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

عبور آمار جان ‌باختگان کرونا در آمریکا از ۵۰۰ هزار نفر/ پرچم آمریکا نیم‌ افراشته شد

رئیس جمهوری آمریکا دستور داد پرچم این کشور به مدت چهار روز برای احترام به ۵۰۰ هزار جان‌باخته ناشی از کرونا نیمه برافراشته درآید.
عبور آمار جان ‌باختگان کرونا در آمریکا از ۵۰۰ هزار نفر/ پرچم آمریکا نیم‌ افراشته شد
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن روز دوشنبه به همراه کامالا هریس معاون در کاخ سفید یک دقیقه سکوت برگزار کرد و گفت: در این هفته در زمستان تاریک بیماری همه گیری کووید-۱۹، اکنون بیش از ۵۰۰ هزار آمریکایی بر اثر ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: این بیشتر از آمریکایی‌هایی است که جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام کشته شدند. ما به عنوان یک ملت، باید این جان‌باختگان را به یاد بیاوریم تا بتوانیم بهبودی، اتحاد و هدف خود را به عنوان یک ملت برای شکست این همه گیری پیدا کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: با توجه به اختیاراتی که قانون اساسی و قوانین ایالات متحده به من واگذار کرده‌اند، دستور می‌دهم که پرچم ایالات متحده در کاخ سفید، ساختمان‌های عمومی و اماکن نظامی به اهتزاز درآید.

بایدن خواستار نیمه برافراشته شدن پرچم تا غروب آفتاب هشتم اسفندماه شد و اضافه کرد: من همچنین دستور می دهم که پرچم برای مدت مشابه در تمام سفارتخانه‌های ایالات متحده، دفاتر کنسولی و سایر اماکن خارج از کشور از جمله کلیه امکانات نظامی و کشتی‌ها و ایستگاه‌های نیروی دریایی نیمه برافراشته شود.

ایالات متحده تاکنون با شناسایی ۲۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۲۱۸ مبتلا به کرونا و همچنین ۵۰۰ هزار و ۱۷۲ جان باخته ناشی از این ویروس، بیشترین آسیب را از شیوع این بیماری در جهان دیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین