کد خبر: ۶۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۱

طرح متحدان برای خروج از عراق

آفتاب‌‌نیوز : به گفته یک منبع موثق وزیر دفاع انگلیس در نامه ای محرمانه به تونی بلر طرحی را به وی ارائه کرده است که بر اساس ان انگلیس می تواند بخش اعظم نیروهای خود را تا سه ماه گذشته و پس از ان تا پایان سال جاری از عراق خارج سازد . بر اساس این طرح در قسمت اول ؛ 8500 نیرو ی انگلیسی می توانند ظرف سه ماه از خاک عراق خارج شوند . بر اساس این طرح ایالات متحده نیز قصد دارد تعداد نیروهای خود را از 135 هزار نفر به 66 هزار نفر کاهش دهد . البته وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده است که این طرح هیچ گونه ضمانت اجرایی ندارد و تنها مانند هزاران طرحی است که از زمان اشغال عراق برای خروج نیروهای انگلیسی تقدیم تونی بلر شده است .
وزیر دفاع در این خصوص گفته است : ما به خوبی می دانیم که شاید بر اساس وضعیت موجود نیروهای انگلیسی حتی مجبور شوند سالیان سال در عراق باقی بمانند . در حال حاضر نیز هیچ گونه طرح خاصی برای خارج کردن نیروهای انگلیسی وجود ندارد .
در این نامه که با عنوان محرمانه برای تونی بلر نوشته شده و توسط یکی از جراید این کشور در اختیار عموم قرار گرفت ؛ وزیر دفاع اعلام کرده بود که بر اساس اطلاعات به دست امده ایالات متحده بسیار مصر است که تعداد نیروهای خود را تا حد امکان در خاک عراق کاهش دهد . بر اساس این نامه گویا ایالات متحده قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی مسئولیت برقراری امنیت را در 18 استان عراق به نیروهای عراقی واگذار کند .
پیش از این و در اوایل هفته؛نخست وزیر ایتالیا نیز اعلام کرده بود که سیصد سرباز ایتالیایی تا ماه سپتامبر خاک عراق را ترک خواهند کرد .



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین