کد خبر: ۶۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۴ - ۱۶:۴۹

استرالیا در عراق مسئولیتی نمی پذیرد

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه ساندی تایمز انگلیس روز گذشته در یکی از اخبار خود ادعا کرد که دولت استرالیا و انگلیس در حال بررسی ابعاد این طرح می باشند . این در حالی است که همزمان با طرح این مسئله وزیر دفاع انگلیس نیز طرحی را مبنی بر خروج نیروهای انگلیسی از عراق تسلیم تونی بلر کرده است .
بر اساس اخبار این روزنامه انگلیسی، نخست وزیر استرالیا جان هوارد در طول سفر خود به واشنگتن و لندن در این خصوص با جورج بوش و تونی بلر بحث و تبادل نظر خواهد کرد .
این در حالی است که جان هوارد پس از شنیدن این خبر در این خصوص گفت : تا کنون مقامات وزارت دفاع استرالیا و سایر مقامات عالی رتبه کشور هیچ گونه بحث و تبادل نظری در این زمینه با یکدیگر نداشته اند و برای من بسیار جالب است که این مسئله در سطح بین المللی به این شکل مطرح گشته است .
استرالیا در داخل و خارج از مرزهای عراق حدود 1370 نیرو مستقر کرده است . از این تعداد 450 نفر مسئولیت حفاظت از تاسیسات ژاپنی ها را بر عهده دارند . یک روزنامه استرالیایی پس از انتشار این اخبار اعلام کرد که در صورتی که استرالیا بخواهد مسئولیت برقراری امنیت در جنوب عراق را کاملا بر عهده بگیرد باید دویست تا سیصد نیروی دیگر را به این منطقه اعزام کند .
ساندی تایمز همچنین اعلام کرده است که انگلیس ظرف چند ماه اینده به طور رسمی امار نهایی سربازانی را که قصد دارد به افغانستان اعزام کند اعلام خواهد کرد .این در حالی است که در حال حاضر بیش از 18 هزار نیرو از کشورهای متفاوت در افغانستان به سر می برند که البته اکثر انها امریکایی می باشند .



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین