کد خبر: ۶۹۷۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

شناسایی دارویی با قابلیت درمان کرونا

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک داروی قلب مورد تایید اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا تاثیر قابل توجهی در تداخل ورود ویروس کرونا به سلول انسانی میزبان دارد.
شناسایی دارویی با قابلیت درمان کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال اکسپرس، داروی «بپریدیل» که با نام تجاری «واسکور» شناخته می ‌شود در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان آنژین قلبی تأیید شده است.

پروفسور «ونش ری لو» از دانشگاه «ای اند ام» (A&M) تگزاس گفت: در حال حاضر فقط یک دارو به نام «رمدسیویر» برای درمان کرونا در دسترس است و این دارو تاثیر کمی بر بهبود حال بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دارد. ویروس ممکن است به راحتی از دست این دارو فرار کند بنابراین یافتن داروهای جایگزین برای درمان کرونا ضروری است.

وی افزود: محققان ما بیش از ۳۰ داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان دارویی اروپا را بررسی کردند تا توانایی آنها در جلوگیری از ورود SARS-CoV-۲ به سلول‌های انسانی را ارزیابی کنند. این مطالعه نشان داد که داروی بپریدیل بیشترین پتانسیل را برای درمان کووید-۱۹ دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

مشروح این مطالعه در مجله PNAS منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین