کد خبر: ۶۹۷۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰

بهزاد نبوی رییس و آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات شدند

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان ایران گفت: مجمع عمومی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، بهزاد نبوی و آذر منصوری را به ترتیب به عنوان رییس و سخنگوی این نهاد انتخاب کرد.
بهزاد نبوی رییس و آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات شدند
آفتاب‌‌نیوز :

«آذر منصوری اظهارکرد: مجمع عمومی نهاد اجماع ساز عصر چهارشنبه تشکیل جلسه داد و بعد از تصویب آیین نامه و مشخص شدن ارکان نهاد اجماع ساز، انتخابات برای تعیین ارکان و مسئولان این جبهه برگزارگردید.

وی افزود: در این جلسه بهزاد نبوی به عنوان رییس، حسین مرعشی و حسین کمالی نواب رییس و آذر منصوری به عنوان سخنگو و علی باقری به عنوان دبیر جبهه اصلاح طلبان ایران انتخاب شدند.

قائم مقام حزب اتحاد ملت با بیان اینکه در مورد انتخاب مسئولان کمیته ها در جلسه بعد تصمیم‌گیری خواهد شد، بیان کرد: وقت کافی در جلسه امروز برای انتخاب روسای کمیته های نهاد اجماع ساز وجود نداشت. بعد از انتخاب مسئولان آن، خود کمیته ها در مورد ترکیب اعضا و انتخاب هیات رییسه مجموعه خود تصمیم گیری خواهد کرد.

منصوری گفت: زمان زیادی صرف تدوین و تنظیم آیین نامه نهاد اجماع ساز برای دموکراتیک عمل کردن و شفافیت در این نهاد شد. این آیین نامه نسبت به آیین نامه های قبلی نهادهای ائتلافی اصلاح‌طلبان تغییرات زیادی داشت. در بخش احزاب، نوسازی گفتمانی اصلاح‌طلبان، وظایف و ماموریت ها، تحقق اجماع و ائتلاف حداکثری بین جریان اصلاحات و پرداختن به سازکارهایی که بتوانند در جهت تحقق اهداف نهاد ائتلافی اصلاح طلبان عمل کند، مواردی بود که در آیین نامه این مجموعه گنجانده شد.

وی افزود: شفافیت نهاد اجماع ساز و پاسخگویی عملکرد نهاد در قبال منتخبین نهاد، نیز از جمله مواردی بود که سعی شد به عنوان تغییرات جدی در آیین نامه جدید لحاظ شود. بحث پی‌گیری عملکرد منتخبان فعلی و پایش و ارزیابی عملکرد آنها و پرداختن جدی به مقوله فساد در ابعاد وسیع چه در کشور و رصد عملکرد کسانی که با حمایت نهاد اصلاح طلبان به نهادهای انتخابی راه خواهند یافت، نیز با حساسیت زیادی در آیین نامه جدید لحاظ شد.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به اینکه پایش مداوم عملکرد منتخبین از جمله موضوعات مهم درج شده در آیین نامه بود، خاطرنشان کرد: در آیین نامه تلاش برای انتخاباتی که ضمن تامین الزامات مشارکت حداکثری مردم، بتواند رقابتی را بین جریان‌های سیاسی ایجاد کند که در تراز قانون اساسی باشد و انتخابات به گونه ای برگزار شود که روح جمهوریت در ارتباط با آزادی و انتخاباب آزادانه مردم تامین شود، نیز لحاظ شد.

منصوری ادامه داد: بعد از اینکه پروتال رسانه‌ای نهاد اجماع‌ساز راه‌اندازی شود، همه این موارد برای ارزیابی، قضاوت و نقد عملکردها، منتشر شده ودر اختیار مردم و مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با تشکیل نهاد اجماع ساز، فعالیت‌های شورای عالی و جبهه هماهنگی اصلاحات بلا موضوع تلقی شد، اضافه کرد: قانون احزاب را برای اینکه بتوانند در بیش از یک ائتلاف شرکت کنند، آزاد گذاشته است، ولی در عمل یک حزب نمی تواند در بیش از یک ائتلاف حضور داشته باشد. با این نگاه با شکل گیری نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان عملا فعالیت شوراها و جبهه‌های گذشته متوقف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین