کد خبر: ۶۹۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

سخنگوی کاخ سفید: نگرانی‌هایی درباره برخی اقدامات سعودی داریم

سخنگوی کاخ سفید برای چندمین بار از پاسخ دادن به زمان تماس رئیس جمهوری آمریکا و شاه سعودی امتناع کرد اما گفت درباره برخی موضوعات نگرانی‌هایی داریم که چگونگی پاسخ به آن را فعلا مطرح نمی‌کنیم.
سخنگوی کاخ سفید: نگرانی‌هایی درباره برخی اقدامات سعودی داریم
آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی روز پنج‌شنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این سوال که آیا دلیل تماس نگرفتن جو بایدن با شاه سعودی به دلیل نقش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور در قتل جمال خاشقچی است، گفت: انتظار داریم این تماس به زودی انجام شود.

وی درباره اینکه آیا تصمیمی به تحریم مقامات سعودی همزمان با انتشار گزارش مربوطه دارید، اظهار کرد: ما به انتشار یک گزارش غیرمحرمانه درباره قتل خاشقچی متعهد هستیم که از طرف مدیر اطلاعات ملی و نه کاخ سفید منتشر می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر اینکه دولت بر ارزیابی دوباره در روابط با سعودی متمرکز است، اضافه کرد: موضوعاتی وجود دارد که ما در آن نگرانی داریم و گزینه پاسخگویی در قبال این مساله را باز می‌گذاریم.

ساکی همچنین مدعی شد درباره تهدیدهایی که سعودی در منطقه با آن روبرو است، با ریاض همکاری خواهند کرد.

وی با رد اظهاراتی مبنی بر اینکه سلمان تماس بایدن را نپذیرفته است، گفت: من درباره برنامه کاری آنها صحبت نمی کنم اما انتظار ما این است که به زودی تماس با شاه سعودی انجام شود. رئیس جمهوری با همتای خود یعنی پادشاه صحبت می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به نقش آتی ولیعهد سعودی، رئیس جمهوری آمریکا با او صحبت نمی‌کند هم اظهار کرد: من فکر می کنم گفت‌وگوی رئیس جمهوری طیف وسیعی از موضوعات را دربر خواهد گرفت و همانطور که قبلاً اشاره کردم ولیعهد با همتایان خود تعامل داشته است.

ساکی تصریح کرد: ما در سطوح متناسب با مقامات سعودی در ارتباط هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین