کد خبر: ۶۹۷۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
معاون فرماندار تربت جام خبر داد:

کمبود مرغ یک موضوع کشوری است/ هیچ مرغی از شهر تربت جام خارج نمی‌شود

معاون فرماندار تربت جام گفت: کمبود مرغ یک موضوع کشوری است اما در سطح شهرستان تمام توان‌مان را برای حل این مشکل بکار گرفته ایم.
کمبود مرغ یک موضوع کشوری است/ هیچ مرغی از شهر تربت جام خارج نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

حسن کاظمی گفت: مرغداری های شهرستان در این بازه زمانی مرغی برای عرضه در بازار ندارند و در یک روز یک یا چند مرغداری مرغ‌شان قابل کشتار است و ده تا بیست تن مرغ در بازار عرضه می‌شود ولی فردای آن روز چون مرغ های مرغداری وزنی ندارند مرغی برای عرضه وجود ندارد.

وی افزود: برای حل این مشکل جهاد کشاورزی برنامه ریزی کرده است تا طبق برنامه مرغ وارد بازار شود ولی تا مرغشان وارد بازار شود احتمال دارد یک هفته ای این مشکل وجود داشته باشد .

معاون فرماندار تربت جام گفت: هیچ مرغی از شهرستان خارج نمی شود و با تولید کنندگان مرغ و با دادستانی و ادارات مرتبط همچون جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت جلسه گذاشتیم و همکاری لازم را داشته اند و از مردم نیز می خواهیم با توجه به اینکه کمبود مرغ داریم همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی تربت جام نیز گفت: در سال گذشته در همین بازه زمانی روزانه ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ قطعه مرغ روزانه در سطح شهرستان توزیع می شد و هیچ مشکل و کمبودی هم وجود نداشت اما الان ۱۱ هزار قطعه مرغ وارد بازار کردیم و در یک ساعت تمام شده است.

علیرضا عرفانی افزود: یکی دیگر از علل کمبود مرغ کیفیت پایین نهاده های دامی است که باعث می شود مرغ ها وزن نگیرند و مرغی که باید ظرف ۴۵ روز وارد بازار شود ۵ تا ۱۰ روز دیرتر وارد بازار می شود چون وزن قابل عرضه به بازار را ندارند.

وی ادامه داد: هماهنگی خوبی بین ادارات انجام شده است که جهاد کشاورزی ورودی کشتار مرغ را کنترل کند و اداره صمت نیز بر خروجی کشتار و توزیع نظارت داشته باشند‌.

علی توکلی راد رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت تربت جام نیز در این خصوص گفت : وظیفه ما نظارت بر توزیع مرغ است و روزانه مرغ در سطح شهرستان توزیع می‌شود و در هفته جاری کمترین مقدار توزیع در حدود دو تا سه تن بوده و بیشترین مقدار آن در حدود بیست تن بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین